دوره 4, شماره 13
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی و مقایسه رابطه حافظه کاری و حافظه کاذب در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-03-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه رابطه حافظهکاری و حافظهکاذب در دانشآموزان با و بدون اختلال نارساییتوجه- بیشفعالی انجامگرفت. جامعۀ آماری پژوهش شامل دانشآموزان دوره ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 89- 1388 بود. نمونه ...
-
تاثیر آموزش راهبرد خودتنظیمی بر نشانههای نارساییتوجه و عملکرد ریاضی دانشآموزان با اختلال نارساییتوجه
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-03-21)این پژوهش باهدف تعیین تأثیر آموزش راهبرد خودتنظیمی بر نشانههای نارساییتوجه و عملکرد ریاضی دانشآموزان دختر پایۀ سوم ابتدایی با اختلال نارساییتوجه شهر همدان انجامگرفته است. به این منظور 30 نفر (15 نفر گروه آزمایش و 15 ...
-
تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر شادکامی مادران کودکان کمتوانذهنی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-03-21)آسیب ذهنی یکی از عمدهترین و دشوارترین مسائل و مشکلات خانوادهها در دنیای امروزی است که فشارهای روانی زیادی بر کل خانواده بهویژه مادران تحمیل میکنند. کمبود دانش و آگاهی در مورد فرزندان آسیبدیده یکی از عوامل مهم در بروز ...
-
مقایسۀ مؤلفههای کیفیت خواب در والدین کودکان اتیستیک، کمتوانذهنی و عادی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-03-21)برخی پژوهشها نشان دادهاند والدین کودکان اتیستیک و کمتوانذهنی، کیفیت خواب ضعیفی دارند، بر همین اساس هدف پژوهش حاضر مقایسه کیفیت خواب در والدین کودکان اتیستیک، کمتوانذهنی و عادی شهر تبریز بود. 45 نفر از والدین سه گروه ...
-
مقایسه مؤلفه های خودکارآمدپنداری بین نوجوانان پسر کمبینا و بینا
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-03-21)هدف پژوهش حاضر مقایسۀ مؤلفههای خودکارآمدپنداری بین نوجوانان پسر کمبینا و بینا بود. روش پژوهش از نوع علی-مقایسه ای بود. جامعۀ آماری شامل کلیۀ نوجوانان کمبینا و بینای سال دوم راهنمایی تحصیلی شهر تهران بود. حجم نمونۀ موردنظر ...



