• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
    • دوره 8, شماره دو- پیاپی 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
    • دوره 8, شماره دو- پیاپی 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سخن سردبیر

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    83.54کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    گسترش دانسته­ها و اطلاعات در دهه­های اخیر، اهمیت نمایه­ها را برای کاربران اطلاعات دوچندان کرده است. امروزه گروه‌های حرفه‌ای علمی تکنیک­های گوناگونی را به­کار می­گیرند تا با پردازش اطلاعات، نمایه‌سازی­ها را سریع، دقیق، یکدست و جامع­تر ارائه کنند. در این میان، نمایه‌نامه‌ها پدید آمدند تا به طبقه­بندی مجله­ها، نشریه­ها و کتاب­ها بر طبق معیارهایی پذیرفته شده بپردازند و آن را در اختیار مخاطبان قرار ‌دهند. پس از بررسی و تأیید، نام نشریه در فهرست نشریه­های مورد تأیید آن نمایه‌نامه، درج می­گردد و می­توان مشخصات نویسندگان، چکیده و گاهی متن کامل مقاله را در آن نمایه‌نامه، جست‌وجو کرد. در حقیقت، نمایه خط ارتباطی میان منابع اطلاعاتی  و کاربران است. از این رو، از امسال تلاش کردیم که در برخی از پایگاه­های اطلاعاتی مهم  بین­المللی عضو شویم. برخی از آن­ها بزرگترین پایگاه های اطلاعاتی «چکیده» و «استنادی» جهان هستند که علاوه بر چکیده­ی مقالات، فهرست منابع هر مقاله را نیز نشان می­دهد بنابراین امکان محاسبه­ی تعداد استنادات برای هر مقاله امکان­پذیر می­شود. عضویت در برخی از آن­ها نشان‌دهنده­ی تعهد تیم نشریه به کیفیت و دسترسی آزاد به مقالات داوری‌شده است و این­که عضو  پایگاه اطلاعاتی در زمینه­ی رعایت اصول شفاف‌سازی گام برمی‌دارد و از آن­ها به‌عنوان شرط عضویت پیروی می­کنند. با توجه به این­که دانش آموزشکاوی زبان فارسی از دهه­ی گذشته رو به گسترش است، شایسته دیدیم که دسترسی به پژوهش­های صورت گرفته را در گستره­ای وسیع­تر در اختیار پژوهشگران جهانی قرار دهیم. کار دشوار پژوهش نیازمند آن است که پژوهشگران این حوزه بتوانند آنچه را در جهان دانش و پژوهش در حال رخ دادن است، ببینید و با شفافیت بیشتری به تحقیق بپردازند. بدون شک، ارائه­ی دستاوردهای این حوزه به پژوهش­های کیفی­تر، دسترسی سریع به داده­ها، صرفه­جویی در زمان پژوهش و به­روز شدن اطلاعات پزوهشگران کمک خواهد کرد.   امیررضا وکیلی فرد آموزشکاو زبان فارسی سردبیر

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2019-09-23
    1398-07-01
    ناشر
    دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)
    Imam Khomeini International University

    شاپا
    2322-5394
    2676-3354
    URI
    https://dx.doi.org/10.30479/jtpsol.2019.1861
    http://jtpsol.journals.ikiu.ac.ir/article_1861.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/208252

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب