بررسی تأثیر آموزش از طریق رایانه درمقایسه با روش سنتی بر میزان یادگیری زبان آموزان غیر فارسی زبان
(ندگان)پدیدآور
تاجالدین, سیّدضیاءالدیننعمتی سرخی, محبوبهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه آموزش مهارتهای تفکر و یادگیری، از طریق روشهای  نوین و فعال ضروری است. این امر، اصولاً با تغییر بنیادی روشهای آموزش و یادگیری در مراکز آموزشی میسر میشود. این پژوهش، به ارزیابی روش آموزش زبان، به کمک رایانه و روش سنتی میپردازد تا تفاوتها و کاراییهای هر یک از این روشها را نشان دهد. در این تحقیق، دادهها به صورت میدانی و با کمک پرسشنامه برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است. جامعهی آماری آن، 30 نفر از زبانآموزان مدرسهی بینالمللی دختران، در تهران است. در این پژوهش، گروه آزمایش، با استفاده از رایانه و گروه کنترل، به روش سنتی آموزش دیدند. نتایج، بیانگر آن است که بین میانگین نمرات گروه آزمایش، نسبت به گروه کنترل، تفاوت معنیداری وجود دارد و میزان موفقیت فراگیران در دورههای آموزش به کمک رایانه، در مقایسه با روش سنتی بیشتر بوده است. فراگیران، موفقیتشان را به تعامل بیشتر با معلم از طریق اینترنت، که فراهمکنندهی بازخورد بود و همچنین در دسترس بودن معلم، به صورت برخط و ایجاد محیط یادگیری مشارکتی ذکر کردهاند.
کلید واژگان
یادگیری الکترونیکیفنّاوری آموزشی
آموزش مبتنی بر رایانه
یادگیری مشارکتی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی تهرانکارشناس ارشد آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان
شاپا
2322-53942676-3354




