دوره 3, شماره سه - پیاپی 8
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
عوامل تأثیرگذار بر بهکارگیری رایانه و فناوری در آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2014-12-22)امروزه، بهکارگیریِ فناوری در حوزهی آموزش زبان برای آموزش و یادگیری زبان دوم/خارجی بسیار متداول شده است. در همین راستا، هدف این پژوهش بررسی میزان بهرهگیری فارسیآموزان غیرایرانی از فناوریهای جدید و نرمافزارهای آموزشی ...
 
- 
بازنماییِ دین در کتابهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2014-12-22)از آنجا که دین در جامعهی ایران بهعنوان بخشی مهم از فرهنگ ایرانی به شمار میرود و تعداد زیادی از فارسیآموزانِ غیرایرانی نیز زبان فارسی را جهت ادامهی تحصیل در رشتههایِ دینی میآموزند، پژوهش حاضر به بررسی نحوهی بازنمایی ...
 
- 
ارزیابی دستور آموزشی در کتابهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2014-12-22)تحقیق حاضر به ارزیابی دستور آموزشی دورهی مقدماتی در چهار کتاب در زمینهی آموزش زبانفارسی به غیرفارسیزبانان میپردازد. این بررسی براساس رویکرد ارتباطی و بهویژه چارچوب دستور آموزشیِ چندشرما (2002) انجام شده است. در این ...
 
- 
تصحیح نوشته های غیرفارسی زبانان: سوگیری مصححان فارسی زبان با استفاده از انگاره ی چندوجهی راش (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2014-12-22)در پژوهش حاضر با استفاده از «انگارهی چندوجهیِ راش» به بررسی خطاهای مدرسان زبان فارسی در حین ارزیابی نوشتههای فارسیآموزان غیرایرانی پرداخته شده است. به همین منظور، در زمستان 1393، دو مصحح/مدرس از دانشگاه بینالمللی امام ...
 
- 
شناسنامه علمی فارسی شامل: شناسنامه فارسی، مجوز تعیین اعتبار و پایگاه های نمایه شده، معرفی شورای نویسندگان و مشاوران علمی ، اهداف و خط مشی، برگ درخواست اشتراک، فهرست مطالب (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2014-12-22)
 
- 
تدوین فهرست واژگان پایه برای زبان فارسی: رویکردی تلفیقی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2014-12-22)بخشی از سرمایهی زمانی فراگیران زبان فارسی به یادگیری واژگان فارسی اختصاص داده میشود. برای این که این سرمایهگذاری، بیشترین بازگشت سرمایه را در پی داشته باشد، لازم است محتوای آموزشی به گونهای طراحی شود که مبتنی بر واژگان ...
 
- 
رویکرد مفهومی- نقشی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2014-12-22)یادگیری نقشهای زبانی و نحوهی اجرای آنها، از جمله اهداف مهم در تدریس زبان خارجی/دوم است. از آنجا که تاکنون پژوهش چندانی جهت شناسایی نقشها و مفاهیم زبان فارسی صورت نگرفته است، ضرورت داشت که پس از شناسایی صورتهای بینشانِ ...
 



