دوره 2, شماره سه- پیاپی 5

 

ارسال های اخیر

  • تأثیر رویکرد تکلیف‌محور و انگاره‌ی اندرسون بر درک متون اسلامی 

    میردهقان, مهین ناز؛ داوری اردکانی, نگار؛ عبداللهی پارسا, طاهره (دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-11-22)
    به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران، آموزش زبان فارسی که به عنوان زبان دوم جهان اسلام، دریچه‎ای است برای شناخت و گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی، تدوین مواد آموزشی تخصصی را طلب می‌کند. هدف از پژوهش حاضر، ارائه­ی مهارت خواندن در ...

  • سخن سردبیر 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-11-22)
    به نام خدا در سخن سردبیر این شماره به این نکته‏ی مهم اشاره می‏کنیم که صرف انتشار مقاله به‌ خودی­ِ خود به نظر می‏رسد اهمیت چندانی ندارد و لزوماً به پیشرفت‌های علمی در حوزه‌ی آموزشکاوی زبان فارسی منجر نمی­گردد. شاید بتوان ...

  • کارکردهای زبانی: واکاوی نیازهای زبانیِ کارکردیِ فارسی‏ آموزان 

    غریبی, افسانه؛ صحرایی, رضا مراد (دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-11-22)
    پژوهش حاضر به واکاوی نیازهای زبانیِ فارسی‌آموزان در حوزه‌ی کارکردهای زبان می‌پردازد. واکاوی نیاز در پژوهش حاضر بر مبنای انگاره‌ی لانگ (2005) انجام گردید. انگاره‌ی لانگ (2005) یکی از انگاره‌های مطرح در حوزه‌ی واکاوی نیازهای ...

  • ضرورت رویکرد نظام‌مند به آزمون‌سازی در زبان فارسی: مقایسه‌ی برآوردهای مدرّسان و واقعیتِ آماری 

    جلیلی, سیّد اکبر؛ خدادادیان, مهدی (دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-11-22)
    در مرحله‌ی «پیش‌آزمون»، که یکی از مراحل مهم در آزمون‏سازی می‏باشد، پرسش‌های آزمون به صورت آزمایشی روی تعدادی زبان‌آموز که از لحاظ زبانی، هم‌سطح با آزمون‌دهندگان اصلی هستند، آزمایش می‌شوند و از رهگذر بررسی‌های آماری و تحلیل ...