دوره 2, شماره سه- پیاپی 5
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
تأثیر رویکرد تکلیفمحور و انگارهی اندرسون بر درک متون اسلامی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-11-22)به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران، آموزش زبان فارسی که به عنوان زبان دوم جهان اسلام، دریچهای است برای شناخت و گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی، تدوین مواد آموزشی تخصصی را طلب میکند. هدف از پژوهش حاضر، ارائهی مهارت خواندن در ...
 
- 
سخن سردبیر (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-11-22)به نام خدا در سخن سردبیر این شماره به این نکتهی مهم اشاره میکنیم که صرف انتشار مقاله به خودیِ خود به نظر میرسد اهمیت چندانی ندارد و لزوماً به پیشرفتهای علمی در حوزهی آموزشکاوی زبان فارسی منجر نمیگردد. شاید بتوان ...
 
- 
کارکردهای زبانی: واکاوی نیازهای زبانیِ کارکردیِ فارسی آموزان (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-11-22)پژوهش حاضر به واکاوی نیازهای زبانیِ فارسیآموزان در حوزهی کارکردهای زبان میپردازد. واکاوی نیاز در پژوهش حاضر بر مبنای انگارهی لانگ (2005) انجام گردید. انگارهی لانگ (2005) یکی از انگارههای مطرح در حوزهی واکاوی نیازهای ...
 
- 
ضرورت رویکرد نظاممند به آزمونسازی در زبان فارسی: مقایسهی برآوردهای مدرّسان و واقعیتِ آماری (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-11-22)در مرحلهی «پیشآزمون»، که یکی از مراحل مهم در آزمونسازی میباشد، پرسشهای آزمون به صورت آزمایشی روی تعدادی زبانآموز که از لحاظ زبانی، همسطح با آزموندهندگان اصلی هستند، آزمایش میشوند و از رهگذر بررسیهای آماری و تحلیل ...
 



