مدیریت فرهنگی محله محور و نقش آن در اثربخشی عملکرد فرهنگی در کلان شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
شتابان, سحرکاوسی, اسماعیلقیومی, عباسعلی قیومینوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این تحقیق در راستای بررسی نقش مدیریت فرهنگی محله محور در اثربخشی عملکرد فرهنگی در کلان شهر تهران انجام شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق عبارت از کلیه شهروندان ساکن در کلان شهر تهران می باشند که تعداد آنها حدودا 14000000 نفر می باشد. روش نمونه گیری در این پژوهش روش نمونه گیری ساده می باشد. از جامعه آماری مذکور با توجه به ضوابط نمونهگیری (بر اساس شیوة نمونهگیری مندرج در جدول مورگان) تعداد 384 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده و سپس با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در چهار بعد و 28 گویه تنظیم براساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت، و گویه های مستخرجه در نمونه آماری تحقیق مورد پرسش قرار گرفته است. در بخش آمار توصیفی نیز، توصیف داده ها در دو بخش متغیرهای زمینه ای و متغیر های اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی، جهت بررسی فرضیه ها از آزمون رگرسیون خطی استفاده شده است. با توجه به داده های تحقیق می توان گفت، مدیریت فرهنگی محله محور بر اثربخشی عملکرد فرهنگی در کلان شهر تهران اثر مثبت و معنی داری دارد.
کلید واژگان
مدیریت فرهنگیمدیریت فرهنگی محله محور
اثربخشی عملکرد فرهنگی اثربخشی عملکرد فرهنگی شهرداری در کلان شهر
شماره نشریه
354تاریخ نشر
2020-08-221399-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری گروه مدیریت و برنامه ریزی امورفرهنگی، واحد تهران شمال،دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایراناستادگروه مدیریت و برنامه ریزی امورفرهنگی، واحدتهران شمال،دانشگاه آزاداسلامی،تهران،ایران)
دانشیار گروه مدیریت و برنامه ریزی امور فرهنگی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
شاپا
2716-99792476-7298




