بررسی تأثیر بازاریابی سبز بر قصد خرید با نقش میانجی تصویر شرکت با رویکرد ارتقای بهره وری (مطالعه موردی: مشتریان شرکت شاتل )
(ندگان)پدیدآور
هاشمی, سید محمودمحمدی علویجه, داودنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این پژوهش به تعیین میزان اثر بازاریابی سبز در ایجاد تصویر شرکت (مطالعه موردی: مشتریان شرکت شاتل) پرداخته شده است. جامعه آماری پژوهش مشتریان شرکت شاتل میباشند، که بر اساس جدول مورگان به تعداد 384 نفر از مصرف کنندگان به عنوان نمونه پژوهش، پرسش نامه مخصوص پژوهش را تکمیل کردهاند. در این پژوهش از روش نمونهگیری تصادفی استفاده شده است. نرمافزارهای مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل دادهها در این پژوهش SPSS 22 و SMART PLS بوده است. آزمون های مورد استفاده در این پژوهش تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل یابی معادلات ساختاری (SEM) می باشد. نتایج این پژوهش نشان داد که بازاریابی سبز بر مسؤولیت اجتماعی، تصویر محصول و اعتبار شرکت تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج نشان داد که مسؤولیت اجتماعی، تصویر محصول و اعتبار شرکت بر روی قصدخرید محصول تأثیر مثبت و معناداری دارد. نتایج این تحقیق برای تصمیم گیری درست و صحیح مدیران شرکت هایی که در زمینه بازاریابی سبز و همچنین بر قصد خرید محصولات از نظر مصرفکنندگان تمرکز دارند، مفید می باشد.
کلید واژگان
آگاهی از بازاریابی سبزتصویر شرکت
قصد خرید محصول
مسؤولیت اجتماعی
مدیریت بازرگانی
شماره نشریه
249تاریخ نشر
2019-07-231398-05-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
استادیارگروه مدیریت بازرگانی، واحدتهران شمال،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانکارشناس ارشد گروه مدیریت بازرگانی ، واحد تهران شمال ،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
شاپا
2716-99792476-7298




