بررسی عوامل مؤثر بر مدیریت هزینه مشتمل بر بهایابی هدف و مهندسی ارزش در گروه صنعتی ایران خودرو تبریز
(ندگان)پدیدآور
ساروکلائی, مهدی علی نژادبیورانی, حسینجانمردی, فروزاننوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش طراحی الگوریتم مدیریت هزینه بنگاه اقتصادی در گروه صنعتی ایران خودرو تبریز میباشد و مشتمل بر تلفیق دو روش بهایابی بر مبنای هدف و مهندسی ارزش است. بر این اساس، نمونه ای مشتمل بر 47 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت ایران خودرو تبریز انتخاب و پرسشنامه مابین آنها توزیع شد. در این پژوهش برای آزمون فرضیهها، از آزمون میانگین جامعه و آزمون آنالیز واریانس استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از این است که مدیریت کردن سود و نحوه ارتباط با تأمین کنندگان مواد و قطعات برای گروه صنعتی ایران خودرو تبریز رابطه معناداری با مدیریت هزینه مشتمل بر بهایابی هدف و مهندسی ارزش دارد. اما کسب رضایت مشتریان و طراحی محصولات جدید برای شرکت فوق رابطه معناداری با مدیریت هزینه ندارد. از نظر پاسخ دهندگان استفاده از تکنیک مدیریت هزینه جایگزین مناسبی برای سیستم بهایابی سنتی ایران خودرو تبریز نیست. در نهایت نتایج تحقیق نشان میدهد که از نظر پاسخ دهندگان، بکارگیری تکنیک مدیریت هزینه در گروه صنعتی ایران خودرو تبریز امری ضروری محسوب نمیگردد.
کلید واژگان
ارزشمدیریت هزینه
بهایابی برمبنای هدف
مهندسی ارزش
شماره نشریه
124تاریخ نشر
2013-03-211392-01-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
مدرس گروه حسابداری،واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز،ایرانعضو هیأت علمی (دانشیار) گروه آمار،دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز،ایران
دانش آموخته کارشناسی ارشد سازمان مدیریت صنعتی تبریز
شاپا
2716-99792476-7298




