ارائه مدل ارزیابی عملکرد هوش تجاری برمبنای فرآیند تحلیل شبکه فازی
(ندگان)پدیدآور
حقیقت منفرد, جلالرضایی, آزادهنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در محیط تجاری سریعا در حال تغییر امروز، نیاز به اطلاعات تجاری سودمند برای سازمانها نه تنها به منظور کسب موفقیت بلکه برای بقاء حیاتی می باشد. با توجه به ناتوانایی سیستمهای اطلاعاتی مدیریت در برآورده کردن انتظارات تصمیم گیرندگان سازمانی در عرصه رقابت در سالهای اخیر، فن آوریهای هنر گونه ای نظیر هوش تجاری به یکی از مفاهیم مهم در مدیریت سیستمهای اطلاعاتی تبدیل شده و با فرهنگ سازمانهای پیشرو عجین شده است و در خط مقدم فناوری اطلاعات برای پشتیبانی تصمیم گیری مدیریت قرار دارد. در این مقاله سعی شده است تا با شناسایی و معرفی مهمترین فاکتورها و عوامل مؤثر در عملکرد یک سیستم هوش تجاری، یک مدل ارزیابی عملکرد هوش تجاری (در قالب یک مطالعه موردی در یک سازمان تولید کننده نرم افزار) ارایه گردد و با توجه به عدم استقلال و وجود وابستگی بین عاملهای مؤثر، از روش فرآیند تحلیل شبکه فازی برای شناسایی وابستگی های ممکن بین عوامل و اندازه گیری آنها برای توسعه مدل ارزیابی استفاده شده و در ادامه، نتایج حاصله با روشهای فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی[1]و فرآیند تحلیل شبکه غیر فازی[2] مقایسه شده است. [1] - Fuzzy Analytic Hierarchy Process (FAHP) [2] - Analytic Network Process (ANP)
کلید واژگان
هوش تجاریارزیابی عملکرد
فاکتورهای موثر بر هوشمندی تجاری سازمان
چارچوب ارزیابی عملکرد هوش تجاری
فرآیند تحلیل شبکه ای فازی
فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی
شماره نشریه
116تاریخ نشر
2011-05-221390-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت ، واحد تهران مرکزی ،دانشگاه آزاد اسلامی ،تهران،ایرانکارشناس ارشد گروه مدیریت ، واحد تهران مرکزی ،دانشگاه آزاد اسلامی ،تهران،ایران
شاپا
2716-99792476-7298




