بهینهسازی زمان انتظار مسافران در ایستگاههای تقاطعی متروی تهران مطالعۀ موردی: خط 4 متروی تهران
(ندگان)پدیدآور
رضوی حاجی آقا, سید حسینمحمدی, یوسفهاشمی, شیده ساداتنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به رشد جمعیت شهرنشین و اهمیت زمان و هزینه در جوامع امروزی، سیستمهای مترو با مسئلۀ افزایش زیاد تقاضا و به دنبال آن، با افزایش زمان انتظار مسافران مواجه شدهاند که مدیریت آن، دغدغۀ شرکتهای مترو محسوب میشود. با توجه به محدودیت تعداد قطارها و تجهیزات در خطوط مترو و هزینهبر بودن افزایش آنها برای کاهش زمان انتظار مسافران در ایستگاههای تقاطعی، در این مقاله سعی شده است کاهش زمان انتظار مسافران از طریق الگوهای بهینهسازیای انجام شود که غالباً هزینهای را به سیستم مربوط تحمیل نمیکنند و ضمن کاهش زمان انتظار مسافران، ضعفهای پژوهشهای پیشین در این زمینه را نیز پوشش دهد. پژوهش حاضر، ضمن بررسی همۀ ایستگاههای تقاطعی و نیز کل ساعتهای بهرهبرداری از مترو، الگوی بهینهسازیای معرفی میکند که زمان انتظار مسافران در ایستگاههای تقاطعی خط 4 متروی تهران را به میزان 40 درصد کاهش میدهد.
کلید واژگان
زمان انتظار مسافرانایستگاههای تقاطعی
الگوهای بهینهسازی
مسافران تقاطعی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-04-201399-02-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت دانشگاه خاتم، تهران، ایرانکارشناسی ارشد گروه مدیریت دانشگاه خاتم، تهران، ایران
کارشناسی ارشد دپارتمان مدیریت، شرکت سرآمدان اندیشه آوینا، تهران، ایران
شاپا
2251-64092423-6950




