نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضوی حاجی آقا, سید حسینfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, یوسفfa_IR
dc.contributor.authorهاشمی, شیده ساداتfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:49:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:49:58Z
dc.date.available1399-07-09T01:49:57Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:49:58Z
dc.date.issued2020-04-20en_US
dc.date.issued1399-02-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-18en_US
dc.date.submitted1396-09-27fa_IR
dc.identifier.citationرضوی حاجی آقا, سید حسین, محمدی, یوسف, هاشمی, شیده سادات. (1399). بهینه‌سازی زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های تقاطعی متروی تهران مطالعۀ موردی: خط 4 متروی تهران. مدیریت تولید و عملیات, 11(1), 24-43. doi: 10.22108/jpom.2020.108514.1098fa_IR
dc.identifier.issn2251-6409
dc.identifier.issn2423-6950
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/jpom.2020.108514.1098
dc.identifier.urihttp://jpom.ui.ac.ir/article_24622.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/207142
dc.description.abstractبا توجه به رشد جمعیت شهرنشین و اهمیت زمان و هزینه در جوامع امروزی، سیستم‌های مترو با مسئلۀ افزایش زیاد تقاضا و به دنبال آن، با افزایش زمان انتظار مسافران مواجه شده‌اند که مدیریت آن، دغدغۀ شرکت‌های مترو محسوب می‌شود. با توجه به محدودیت تعداد قطارها و تجهیزات در خطوط مترو و هزینه‌بر بودن افزایش آنها برای کاهش زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های تقاطعی، در این مقاله سعی شده است کاهش زمان انتظار مسافران از طریق الگوهای بهینه‌سازی‌ای انجام شود که غالباً هزینه‌ای را به سیستم مربوط تحمیل نمی‌کنند و ضمن کاهش زمان انتظار مسافران، ضعف‌های پژوهش‌های پیشین در این زمینه را نیز پوشش دهد. پژوهش حاضر، ضمن بررسی همۀ ایستگاه‌های تقاطعی و نیز کل ساعت‌های بهره‌برداری از مترو، الگوی بهینه‌سازی‌ای معرفی می‌کند که زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های تقاطعی خط 4 متروی تهران را به میزان 40 درصد کاهش می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent772
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofمدیریت تولید و عملیاتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Production and Operations Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/jpom.2020.108514.1098
dc.subjectزمان انتظار مسافرانfa_IR
dc.subjectایستگاه‌های تقاطعیfa_IR
dc.subjectالگوهای بهینه‌سازیfa_IR
dc.subjectمسافران تقاطعیfa_IR
dc.titleبهینه‌سازی زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های تقاطعی متروی تهران مطالعۀ موردی: خط 4 متروی تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت دانشگاه خاتم، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد گروه مدیریت دانشگاه خاتم، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد دپارتمان مدیریت، شرکت سرآمدان اندیشه آوینا، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage24
dc.citation.epage43


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد