مرور دوره 4, شماره 14 بر اساس تاریخ انتشار

  • مشارکت فعّال در مدرسه: تعیین ساختار عاملی و اعتباریابی مقیاس 

    حسین خانی, محمد؛ اله زمانپور, عنایت‌؛ مرادیانی‏دیزه ‏رود, سیده‏ خدیجه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2015-11-22)
    هدف: این پژوهش، با هدف تعیین ساختار عاملی و بررسی روایی و اعتبار مقیاس مشارکت فعّال در مدرسه به منظور استفاده پژوهشگران و معلمان در حوزۀ تعلیم و تربیت است. روش: روش پژوهش از نوع همبستگی است. جامعۀ آماری کلیۀ دانش‌آموزان ...

  • تبیین ویژگیهای روان سنجی مقیاس کیفیت زندگی کاری و رابطه آن با فرسودگی شغلی در کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 

    قنبری پناه, افسانه؛ هرندی, مصطفی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2015-11-22)
    در پژوهش حاضر ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامه کیفیت زندگی کاری و رابطه آن با فرسودگی شغلی بین کارکنان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطالعه شد. بدین منظور گروه نمونه‌‌ای با حجم 350 نفر از طریق نمونه‌گیری در دسترس ...

  • بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی آزمون‌های بهداشت روان و هوش معنوی در دانشجویان 

    غلامی توران پشتی, مرضیه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2015-11-22)
    هدف اساسی این پژوهش بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی آزمون‌های بهداشت روان و هوش معنوی دانشجویان ساکن خوابگاه در شهرستان شهربابک است. جامعه آماری دانشجویان خوابگاه هستند که با استفاده از روش سرشماری همة آنها به‌عنوان نمونه انتخاب ...

  • ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان 

    پازوکی, لیلا؛ کوچک انتظار, رویا؛ قنبری پناه, افسانه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2015-11-22)
    هدف از پژوهش حاضر بررسی ویژگی‌های روان‍‍سنجی پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان در دانشجویان است. به این منظور، از جامعه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز نمونه‌گیری به صورت خوشه‌ای انجام شد و نمونه‌ای شامل 360 نفر ...