مرور دوره 4, شماره 16 بر اساس تاریخ انتشار

  • بررسی ساختار عاملی و اعتباریابی پرسشنامه خود متمایزسازی دریک و مورداک(فرم کوتاه) 

    رسولی, محسن؛ آسوده, محمد حسین؛ تمرچی, فرزانه؛ حسینی, زهرا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2016-05-21)
    هدف: پژوهش حاضر به‌منظور بررسی ساختار عاملی، روایی و پایایی پرسشنامه تمایزیافتگی خود - فرم کوتاه دریک و همکاران (2015، DSI-SF))) انجام گرفت. روش: حجم نمونه این پژوهش شامل 1503 نفر (433 مرد و 1070زن) در رنج سنی (14-62 مرد) ...

  • مقایسه بین فرهنگی مؤلفه‌های مقیاس تاب‌آوری با استفاده از روایی سازه 

    حاج محمدرضا, نورماه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2016-05-21)
    تاب‌آوری، قابلیت انسان برای سازگاری و غلبه بر خطر و سختی‌ها است و در هر فرد تحت تأثیر عوامل متفاوتی است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و با هدف مقایسه بین فرهنگی مقیاس تاب‌آوری انجام شد. جامعه آماری پژوهش، تمام دانشجویان ...

  • ویژگی‌های روان‌سنجی شاخص روابط خانوادگی (IFR) در دانش‌آموزان 

    ترکاشوند, فرشته؛ کراسکیان موجمباری, آدیس (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2016-05-21)
    هدف: هدف از مطالعه حاضر روایی اعتبار و هنجار شاخص روابط خانوادگی (IFR) در دانش‌آموزان دبیرستانی بود. روش بررسی: استفاده ازشاخص الگوی روابط خانوادگی و مقیاس ارزیابیِ انطباق پذیری و همبستگی خانواده با حجم نمونه 618 که از ...

  • ساخت و رواسازی سیاهه برای سنجش سلامت معنوی نوجوانان براساس فرهنگ ایرانی- اسلامی 

    عباسپورآذر, زهرا؛ تقی لو, صادق (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2016-05-21)
    علیرغم توجه پژوهشگران حوزه دین و معنویت به ساخت ابزار اندازه‌گیری در سال‌های اخیر ساخت آن در حوزه سلامت معنوی کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ به همین دلیل در پژوهش حاضر با هدف معرفی ابزار کارآمد در این حوزه اقدام به طراحی ...

  • روایی و پایایی پرسشنامه سواد رایانه‌ای و مقایسه آن در دانشجویان مجازی و غیر مجازی 

    باقر پور, لیلا؛ سیف, علی اکبر (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2016-05-21)
    هدف پژوهش حاضر بررسی روایی و اعتبار پرسشنامه سواد رایانه‌ای سون، راب و کاریس میادجی (2011) در دانشجویان مجازی و غیر مجازی دانشگاه علم و صنعت تهران در سال 1393 بود. برای انتخاب نمونه از روش تصادفی طبقه­ای استفاده شد (250=  ...