مرور دوره 8, شماره 4 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
- 
اثر ثروت بر مخارج مصرفی خصوصی با استفاده از رهیافت هم جمعی نامتقارن (دانشگاه شهید چمران اهواز, 2011-12-22)هدف این مقاله تحلیل رفتار مصرفی بلندمدت است که می تواند در جهت درک بهتر رفتار مصرفی و نیز بینش درست درباره ی اثر بخشی سیاست های پولی در ایران استفاده شود. در این مطالعه مصرف به صورت تابعی از درآمد و قیمت های سهام ...
 
- 
اثر فساد بر حجم تجارت کشورهای منتخب منطقه خاورمیانه و آمریکای لاتین (دانشگاه شهید چمران اهواز, 2011-12-22)تجارت یکی از بخش های مهم اقتصادی است که می تواند به رشد و توسعه ی کشورها کمک نماید. براساس نظر بعضی از اقتصاددانان حجم کنونی تجارت جهانی کمتر از مقداری است که نظریه های مرسوم تجارت پیشبینی می کنند. وجود موانع ناآشکار ...
 
- 
اندازه گیری سرکوب مالی در منتخبی از کشورهای صادرکننده ی نفت (دانشگاه شهید چمران اهواز, 2011-12-22)توسعه ی سیستم مالی و بازار سرمایه از الزامات رشد و توسعه ی اقتصادی است. تجربه ی بسیاری از کشورهای در حال توسعه نشان داده است که تأمین سرمایه ی لازم برای رشد اقتصادی نیازمند اصلاحات ساختاری در سیستم مالی و بازار سرمایه ...
 
- 
بررسی تابع تولید و تعیین کارآیی فنی شالیکاران در استان کهگیلویه و بویراحمد (دانشگاه شهید چمران اهواز, 2011-12-22)تجزیه و تحلیل کمی تولید از طریق بررسی مقدار بهینه عوامل تولید در کشاورزی، در واقع از لوازم اصلی سیاست های کشاورزی است که افزایش تولید را از طریق استفاده ی بهینه از منابع جستجو می کند. این مقاله در پی تخمین و تحلیل تابع ...
 
- 
بررسی مقایسه ای بین روش های ARDL و یوهانسن جوسیلیوس در تخمین حجم پول اقتصاد ایران (دانشگاه شهید چمران اهواز, 2011-12-22)هدف از این مطالعه تخمین مقایسه ای حجم پول دربلند مدت از طریق روش های مدل خودتوضیح با وقفه های توزیعی (ARDL) و روش یوهانسن- جوسیلیوس است. به این منظور ابتدا مدل اقتصاد سنجی با استفاده از دو مطالعه ی رودر (1999) و بهمنی ...
 
- 
تخمین معادله ی رگرسیون خطی فازی شدت انرژی در بخش صنعت ایران (دانشگاه شهید چمران اهواز, 2011-12-22)در مقاله ی حاضر، یک مدل رگرسیون فازی برای صنایع انرژیبر ایران برآورد شده است. برای این منظور در ابتدا مقادیر فازی مشاهدات شدت انرژی بر اساس الگوریتم به حداقل رساندن اصل آنتروپی (MEPA) محاسبه و سپس بر پایه ی یک مدل ...
 



