| dc.contributor.author | سلیمی, جمال | fa_IR | 
| dc.contributor.author | عبدی, آرش | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:31:00Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:31:00Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T01:31:00Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T01:31:00Z |  | 
| dc.date.issued | 2015-09-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-07-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2016-12-03 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1395-09-13 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | سلیمی, جمال, عبدی, آرش. (1394). مطالعه رابطه راهبردهای تغییر سازمانی و عملکرد شغلی معلمان. پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی, 2(5), 99-122. doi: 10.22054/jrlat.2017.16856.1257 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2476-5872 |  | 
| dc.identifier.issn | 2476-6372 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2017.16856.1257 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jrlat.atu.ac.ir/article_7347.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/200680 |  | 
| dc.description.abstract | شاید اولین مفهومی که از ابتدای پیدایش سازمانها تا به امروز مورد توجه قرار گرفته و میگیرد، مفهوم عملکرد سازمانی است. عملکرد سازمانها، مفهومی است که به تنهایی قادر به توجیه وجود بقاء و حتی انحلال سازمانهاست و اصولاً فلسفه سازمانها، همان عملکرد آنها میباشد . هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین راهبردهای تغییر سازمانی بر عملکرد شغلی معلمان شهرستان سنندج بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بوده و از بین معلمان تمامی مقاطع تحصیلی شهر سنندج نمونهای به تعداد 372 نفر به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری، پرسشنامههای استاندارد عملکرد شغل بیرن و همکاران (2005) و راهبردهای تغییر سازمانی صلواتی و ثلاثی (1393) بود. آلفای کرونباخ محاسبه شده برای متغیرها بیانگر پایایی رضایتبخش و هماهنگی از سؤالات پرسشنامه بود. برای آزمون فرضیات از ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل عاملی و تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین ابعاد راهبردهای تجربی– عقلانی، راهبرد هنجاری- بازآموزی و راهبرد تحول-گرا با عملکرد شغلی معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد اما بین راهبرد اجباری – اقتداری و عملکرد شغلی معلمان رابطهای به دست نیامد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 552 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR | 
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Research on Educational Leadership and Management | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2017.16856.1257 |  | 
| dc.subject | عملکرد شغلی | fa_IR | 
| dc.subject | راهبردهای تغییر | fa_IR | 
| dc.subject | عملکرد معلمان | fa_IR | 
| dc.subject | همبستگی | fa_IR | 
| dc.title | مطالعه رابطه راهبردهای تغییر سازمانی و عملکرد شغلی معلمان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی دالنشگاه کردستان | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشگاه کردستان | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 2 |  | 
| dc.citation.issue | 5 |  | 
| dc.citation.spage | 99 |  | 
| dc.citation.epage | 122 |  |