نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلیمی, جمالfa_IR
dc.contributor.authorعبدی, آرشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:31:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:31:00Z
dc.date.available1399-07-09T01:31:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:31:00Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-03en_US
dc.date.submitted1395-09-13fa_IR
dc.identifier.citationسلیمی, جمال, عبدی, آرش. (1394). مطالعه رابطه راهبردهای تغییر سازمانی و عملکرد شغلی معلمان. پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی, 2(5), 99-122. doi: 10.22054/jrlat.2017.16856.1257fa_IR
dc.identifier.issn2476-5872
dc.identifier.issn2476-6372
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2017.16856.1257
dc.identifier.urihttp://jrlat.atu.ac.ir/article_7347.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/200680
dc.description.abstractشاید اولین مفهومی که از ابتدای پیدایش سازمان‌ها تا به امروز مورد توجه قرار گرفته و می‌گیرد، مفهوم عملکرد سازمانی است. عملکرد سازمان‌ها، مفهومی است که به تنهایی قادر به توجیه وجود بقاء و حتی انحلال سازمان‌هاست و اصولاً فلسفه سازمان‌ها، همان عملکرد آنها می‌باشد . هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین راهبردهای تغییر سازمانی بر عملکرد شغلی معلمان شهرستان سنندج بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بوده و از بین معلمان تمامی مقاطع تحصیلی شهر سنندج نمونه‌ای به تعداد 372 نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری، پرسشنامه‌های استاندارد عملکرد شغل بیرن و همکاران (2005) و راهبردهای تغییر سازمانی صلواتی و ثلاثی (1393) بود. آلفای کرونباخ محاسبه شده برای متغیرها بیانگر پایایی رضایتبخش و هماهنگی از سؤالات پرسشنامه بود. برای آزمون فرضیات از ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل عاملی و تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین ابعاد راهبردهای تجربی– عقلانی، راهبرد هنجاری- بازآموزی و راهبرد تحول-گرا با عملکرد شغلی معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد اما بین راهبرد اجباری – اقتداری و عملکرد شغلی معلمان رابطه‌ای به دست نیامد.fa_IR
dc.format.extent552
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های رهبری و مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch on Educational Leadership and Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2017.16856.1257
dc.subjectعملکرد شغلیfa_IR
dc.subjectراهبردهای تغییرfa_IR
dc.subjectعملکرد معلمانfa_IR
dc.subjectهمبستگیfa_IR
dc.titleمطالعه رابطه راهبردهای تغییر سازمانی و عملکرد شغلی معلمانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دالنشگاه کردستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه کردستانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue5
dc.citation.spage99
dc.citation.epage122


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد