پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
واکاوی اخلاقی مبانی اخلاقی نظارت بر معلمان در آموزش مجازی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-06-22)هدف از این پژوهش واکاوی مبانی اخلاقی نظارت بر معلمان در آموزش مجازی است. این پژوهش از نظر هدف توسعه ای-کاربردی و از نظر روش آمیخته با رویکرد اکتشافی متوالی بود. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل 22 نفر از مدیران مدارس و ...
-
تبیین سکوت سازمانی معلمان بر اساس بدبینی سازمانی با نقش میانجی فلاتزدگی شغلی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-06-22)سکوت سازمانی بهعنوان یکی از مسائل مهم در محیطهای آموزشی، میتواند مانعی بر سر راه تعاملات مؤثر و پیشرفت سازمان باشد. این پژوهش باهدف بررسی تأثیر بدبینی سازمانی بر سکوت سازمانی معلمان و نقش میانجی فلات شغلی دراینرابطه ...
-
نقش نگرش معلمان و فرهنگ مدرسه در پیش بینی خودکارآمدی معلمان دوره ابتدایی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-06-22)هدف از انجام این تحقیق مطالعه نقش نگرش معلمان و فرهنگ مدرسه در پیشبینی خودکارآمدی معلمان دوره ابتدایی بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و ماهیت این تحقیق از نوع کمی و از نظر شیوه اجرا هم تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. ...
-
تاثیر رهبری آموزشی مبتنی بر هوش هیجانی بر خودکنترلی و شیوه مدیریت کلاس در معلمان مقطع ابتدایی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-06-22)هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر رهبری آموزشی مبتنی بر هوش هیجانی بر خودکنترلی و شیوه مدیریت کلاس در معلمان مقطع ابتدایی بود. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش ...
-
تحلیل سبکهای مدیریتی در سازمانهای آموزشی مبتنی بر نوع شناسی نسلها (شکاف نسلی)
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-06-22)اکوسیستم آموزشی جهان، عرصه تاختوتاز ورود نسلهای پیدرپی یادگیرندگان، یاد دهندگان و مدیران با نیازها و ترجیحات منحصربهفرد خود است. کارآمدی و سازش هوشمندانه سیستم آموزشی با تحولات، نیازمند شناسایی ترجیحات و رویکردهای ...
-
نقش هوش مصنوعی بر رهبری آموزشی در مدارس: رویکرد کیفی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-06-22)امروزه با توجه به پیشرفتهای هوش مصنوعی، رهبری آموزشی در مدارس به سمت بهرهگیری بیشتر از دادهها و تحلیلهای هوشمند حرکت میکند. هدف این پژوهش نقش هوش مصنوعی بر رهبری آموزشی در مدارس بوده است. پژوهش با رویکرد کیفی و روش ...
-
بررسی تأثیر رهبری تحولگرا بر رفتار کاری نوآورانه در نظام آموزش عالی سلامت کشور با توجه به نقش میانجی تناسب فرد- سازمان و رفتار اشتراک دانش
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-06-22)تحقیق حاضر به بررسی تاثیر رهبری تحولگرا بر رفتار کاری نوآورانه با نقش میانجی تناسب فرد- سازمان و رفتار اشتراک دانش در نظام آموزش عالی سلامت کشور میپردازد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی بوده و از نظر روش توصیفی با تاکید ...
-
واکاوی بسترهای لازم برای گذار از مدیریت آموزشی به رهبری آموزشی در مدارس
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-06-22)در چند دهه گذشته، رهبری آموزشی و توجه به کیفیت عملکرد مدیران مدارس در رأس سیاستهای آموزشی کشورهای توسعه یافته بوده است. هدف این پژوهش واکاوی بسترهای لازم برای گذار از مدیریت آموزشی به رهبری آموزشی در نظام آموزشی(مدارس) ...
-
تجارب زیسته نومعلمان در مدارس ابتدایی از تنهایی سازمانی ( عوامل موثر و راه کارها)
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-06-22)از آنجا که موضوع تنهایی سازمانی در جوامع علمی و سازمانی ایران، به ویژه درحیطه آموزش و پرورش موضوع جدید و نا آشنایی است؛ ازاینرو هدف ازانجام این مطالعه شناسایی،بررسی و تحلیل تجارب زیسته نومعلمان از پدیده تنهایی سازمانی در ...
-
هزارتوی روایتها: بازخوانی هویت پژوهشی مدرسه در ایران
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-06-22)هدف اصلی این مطالعه، شناسایی و تحلیل روایتهای غالب مدرسه از طریق بازخوانی ادبیات پژوهشی موجود میباشد. برای دستیابی به این هدف، از روش پژوهش اسنادی، نوع مرور روایتی بهره گرفته شد. در نتیجه جستجو، شناسایی و پالایش مطالعات ...
-
چندمنظورهسازی دانشگاهها: تحولی نوین در آموزش عالی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)هدف پژوهش حاضر بررسی و تحلیل مفهوم و ابعاد چندمنظورهسازی دانشگاه به عنوان یک رویکرد نوین در آموزش عالی بوده است. پژوهش از لحاظ هدف جز تحقیقات توسعهای و از لحاظ شیوه گردآوری یافتهها با رویکرد کیفی و روش تحلیل مضمون اجرا ...
-
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه توانمندسازی معلمان مدارس عادی ابتدایی در آموزش های تلفیقی- فراگیر
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)هدف از پژوهش حاضر طراحی و اعتبار سنجی برنامه توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی در آموزش های تلفیقی- فراگیربود. مطالعه به روش آمیخته( کیفی-کمی )انجام شد. اطلاعات مورد نیاز جهت نیل به این مقصود از طریق انجام 25 مصاحبه نیمه ...
-
طراحی و اعتبارسنجی مدل شایستگیهای اختصاصی مدیران شرکت پایانه های نفتی ایران
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)شناسایی مدل شایستگی اختصاصی برای انتخاب مدیران در هر سازمان، بدیلی مناسب برای انتخاب مدیران کارآمد است. نظر به اهمیت و ضرورت توجه به شایستگی ها در انتخاب مدیران کارآمد در صنعت نفت، هدف این پژوهش " کاربردی" شناسایی شایستگیها ...
-
الگوی مدیریت در مدارس مناطق چند قومیتی: طراحی الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)هدف از پژوهش حاضر، طراحی الگوی مدیریت در مدارس مناطق چند قومیتی بود. به این منظور از روش داده بنیاد با رویکرد اشتراوس و کوربین استفاده گردید. جامعه آماری پژوهش، مدیران و معلمان مناطق چند قومیتی استان خراسان رضوی بودند. ...
-
عوامل درونی مؤثر بر ارتقاء پاسخگویی دانشگاهها به نیازهای بازار کار
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)این پژوهش با هدف بررسی عوامل درونی مؤثر بر ارتقاء پاسخگویی دانشگاهها به نیازهای بازارکار انجام شد. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری، کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز به تعداد 750 نفر بود ...
-
زنان در مسیر انتصاب به پست مدیریت مدارس: انگیزهها، موانع، راهکارها
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)پژوهش حاضر با هدف شناسایی انگیزهها و موانع زنان در مسیر تصدی پست مدیریتی مدارس و همچنین شناسایی راهکارهای تسهیل این مسیر بود. روش پژوهش، کیفی و راهبرد مورد استفاده نظریه دادهبنیاد کلاسیک بود. میدان پژوهش معلمان زن متقاضی ...
-
نقش تعدیلکننده ذهنیت رشد و ثابت در رابطه بین هیجانهای منفی و مؤلفههای فرسودگی شغلی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)ذهنیت افراد در مورد ویژگیهای بنیادیاشان بر نحوۀ دریافت و واکنش آنها در موقعیتهای مختلف اثر میگذارد و میتواند باعث تعدیل هیجانها و پیامدهای ناشی ازآن از جمله فرسودگی شغلی شود. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش تعدیلکنندۀ ذهنیت ...
-
دو روی سکه آموزش کارکنان گیگ؛ پیشنگری فرصتها و چالشها
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)جهان امروز در مواجهه با اقتصاد گیگ، شاهد افزایش کسب و کارهای پلتفرمی دیجیتال (همچون تاکسی-های اینترنتی، ارائه خدمات و ارسال کالاها) است که به کارگیری کارکردهای مدیریت منابع انسانی رایج در مشاغل سنتی را سخت و پیچیده میسازد. ...
-
تحلیل پدیدارشناسانه ادراک و تجربه زیسته معلمان از جلوههای کارآمدی مدیر مدرسه در دوره ابتدایی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)هدف این پژوهش، تحلیل ادراک معلمان در خصوص جلوههای کارآمدی مدیر مدرسه در دوره ابتدایی است. تلاش شد تا با کمک رویکرد تفسیرگرایانه به ترسیم معنایی ادراک معلمان از جلوههای کارآمدی یک مدیر در مدرسه ابتدایی پرداخته و در ...
-
طراحی دوره تربیتی؛ آماده سازی کادر مدیریتی تراز دولت اسلامی (متد)
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)یکی از چالش های نظام اداری و نظام اداره کشور، کمبود مدیرانی است که در راستای گفتمان دولت اسلامی فکر و عمل کنند. بر همین اساس، موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته شد این است که با چه سازوکار تربیتی می توان کادر مدیریتی ...



