نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنادری, ابوالقاسمfa_IR
dc.contributor.authorحیدری کبریتی, طیبهfa_IR
dc.contributor.authorامیری, عبدالرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:30:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:30:59Z
dc.date.available1399-07-09T01:30:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:30:59Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.date.submitted2016-05-11en_US
dc.date.submitted1395-02-22fa_IR
dc.identifier.citationنادری, ابوالقاسم, حیدری کبریتی, طیبه, امیری, عبدالرضا. (1394). ارتباط بین سرمایه انسانی و عملکرد سازمانی: مورد پژوهی شرکت بیمه آسیا. پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی, 2(5), 1-30. doi: 10.22054/jrlat.2017.11125.1190fa_IR
dc.identifier.issn2476-5872
dc.identifier.issn2476-6372
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2017.11125.1190
dc.identifier.urihttp://jrlat.atu.ac.ir/article_7350.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/200676
dc.description.abstractمقاله حاضر به مطالعه و ارزیابی رابطه سرمایۀ انسانی و عملکرد سازمانی در شعب بیمۀ آسیا می‌پردازد. روش پژوهش توصیفی- همبستگی و ابزار اندازه گیری پژوهش، شامل پرسشنامه سرمایۀ انسانی نادری (1390) و پرسشنامۀ محقق ساختۀ رضایت مشتریان بر اساس طیف لیکرت و همچنین اسناد و مدارک سازمانی بوده است. قابلیت اعتماد پرسشنامه ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ ارزیابی شده که مقدار ضریب آلفا برای پرسشنامۀ سرمایۀ انسانی و رضایت مشتریان، به ترتیب (93/0) و (63/0) حاصل گردید. یافته‌های حاصل از تحلیل‌های آماری پژوهش نشان می‌دهند که: (1) در شعب شرکت سهامی بیمۀ آسیا میزان سرمایۀ انسانی و رضایت مشتریان در حد بالاتر از متوسط، و میزان سود در حد پایین‌تر از حد استاندارد بوده است و به لحاظ آماری این وضعیت‌ها معنادار هستند؛ (2) میزان درآمد و فروش شعب شرکت سهامی بیمۀ آسیا با یکدیگر متفاوت بوده و در این ارتباط، شعب دارای بهترین و ضعیف‌ترین عملکرد نیز مشخص شده‌اند؛ (3) بین سرمایۀ انسانی و مولفه‏های آن- دانش و تخصص و مهارت- با میزان سود، فروش، درآمد و رضایت مشتریان (به استثناء مهارت با درآمد) رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد؛ و (4) از بین مولفه‌های سرمایۀ انسانی، مولفۀ دانش در رابطه با تغییرات درآمد و فروش و مولفه‌های مهارت و تخصص در رابطه با تغییرات سود، و مولفه‌های دانش و مهارت در رابطه با تغییرات رضایت مشتریان قدرت پیش‌بینی بالایی دارند.fa_IR
dc.format.extent1002
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های رهبری و مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch on Educational Leadership and Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2017.11125.1190
dc.subjectسرمایۀ انسانیfa_IR
dc.subjectعملکرد سازمانیfa_IR
dc.subjectدرآمدfa_IR
dc.subjectسودfa_IR
dc.subjectرضایت مشتریانfa_IR
dc.titleارتباط بین سرمایه انسانی و عملکرد سازمانی: مورد پژوهی شرکت بیمه آسیاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت آموزشیfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue5
dc.citation.spage1
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد