| dc.contributor.author | نعمتی, محمد علی | fa_IR | 
| dc.contributor.author | کرمی پور, مجتبی | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:30:54Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:30:54Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T01:30:54Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T01:30:54Z |  | 
| dc.date.issued | 2014-09-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1393-07-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2014-05-04 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1393-02-14 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | نعمتی, محمد علی, کرمی پور, مجتبی. (1393). بررسی چالشها و راهکارهای تبدیل خوابگاههای دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به جوامع کوچک یادگیری. پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی, 1(1), 67-96. doi: 10.22054/jrlat.2014.107 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2476-5872 |  | 
| dc.identifier.issn | 2476-6372 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2014.107 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jrlat.atu.ac.ir/article_107.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/200650 |  | 
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضر، بررسی و تحلیل چالشها و راهکارهای تبدیل خوابگاههای دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به جوامع کوچک یادگیری، است. این پژوهش با بهرهگیری از روش تحقیق آمیخته از نوع اکتشافی و ساخت ابزار، و در دو بخش کیفی و کمی، انجام شده است. مصاحبهشوندگان در بخش کیفی، شامل 25 نفر از اساتید دانشگاه، مدیران خوابگاه ها و دانشجویان خوابگاهی بودهاند که با شیوه نمونهگیری هدفمند و با بهرهگیری از روش گلوله برفی مورد مصاحبه قرار گرفتهاند. در بخش کمی نیز، جامعهآماری مشتمل بر 3150 دانشجوی ساکن در خوابگاههای دانشگاه علامه طباطبایی بوده که از آن میان تعداد 340 دانشجو با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای- تصادفی به عنوان نمونه آماری شناسایی و مورد مطالعه قرار گرفته است. به منظور جمعآوری داده و اطلاعات بخش کمی، از دو پرسشنامه چالشها و راهکارها - تدوین شده در بخش کیفی پژوهش- بهره گیری شده، که پایایی آنان با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، به ترتیب برابر با 87% و 96% محاسبه گردیده است. مبانی نظری، تحقیقات پیشین و همچنین یافتههای بخش کیفی مطالعه حاضر، حاکی از آن است که چالشهای تبدیل خوابگاههای دانشجویی به جوامع کوچک یادگیری و راهکارهای متناظر با آنان، مشتمل بر چهار محور: الف) ساختاری- مدیریتی، ب) فرهنگی- اجتماعی، ج) علمی- حرفهای و د) درون فردی است. در بخش کمی پژوهش، نتایج حاکی از آن است که پاسخگویان تمامی چالش ها و راهکارهای شناسایی شده در بخش کیفی پژوهش براساس محورهای فوق را تأیید نمودهاند. همچنین، نتایج نشان می دهد که میان دیدگاههای پاسخگویان در ارتباط با چالشها و راهکارهای تبدیل خوابگاههای دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به جوامع کوچک یادگیری به تفکیک خوابگاه، جنسیت و مقطع تحصیلی، تفاوت معنادار وجود ندارد | fa_IR | 
| dc.format.extent | 309 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR | 
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Research on Educational Leadership and Management | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2014.107 |  | 
| dc.subject | خوابگاه دانشجویی | fa_IR | 
| dc.subject | جوامع کوچک یادگیری | fa_IR | 
| dc.subject | چالشها و راهکارها | fa_IR | 
| dc.title | بررسی چالشها و راهکارهای تبدیل خوابگاههای دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به جوامع کوچک یادگیری | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 1 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 67 |  | 
| dc.citation.epage | 96 |  |