نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنعمتی, محمد علیfa_IR
dc.contributor.authorکرمی پور, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:30:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:30:54Z
dc.date.available1399-07-09T01:30:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:30:54Z
dc.date.issued2014-09-23en_US
dc.date.issued1393-07-01fa_IR
dc.date.submitted2014-05-04en_US
dc.date.submitted1393-02-14fa_IR
dc.identifier.citationنعمتی, محمد علی, کرمی پور, مجتبی. (1393). بررسی چالش‌ها و راهکارهای تبدیل خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به جوامع کوچک یادگیری. پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی, 1(1), 67-96. doi: 10.22054/jrlat.2014.107fa_IR
dc.identifier.issn2476-5872
dc.identifier.issn2476-6372
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2014.107
dc.identifier.urihttp://jrlat.atu.ac.ir/article_107.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/200650
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر، بررسی و تحلیل چالش­ها و راهکارهای تبدیل خوابگاه­های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به جوامع کوچک یادگیری، است. این پژوهش با بهره­گیری از روش تحقیق آمیخته از نوع اکتشافی و ساخت ابزار، و در دو بخش کیفی و کمی، انجام شده است. مصاحبه­شوندگان در بخش کیفی، شامل 25 نفر از اساتید دانشگاه، مدیران خوابگاه ها و دانشجویان خوابگاهی بوده­اند که با شیوه نمونه­گیری هدفمند و با بهره­گیری از روش گلوله برفی مورد مصاحبه قرار گرفته­اند. در بخش کمی نیز، جامعه­آماری مشتمل بر 3150 دانشجوی ساکن در خوابگاه‏های دانشگاه علامه طباطبایی بوده که از آن میان تعداد 340 دانشجو با استفاده از روش نمونه‏گیری طبقه­ای- تصادفی به عنوان نمونه آماری شناسایی و مورد مطالعه قرار گرفته است. به منظور جمع­آوری داده­ و اطلاعات بخش کمی، از دو پرسشنامه چالش­ها و راهکارها - تدوین شده در بخش کیفی پژوهش- بهره گیری شده، که پایایی آنان با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، به ترتیب برابر با 87% و 96% محاسبه گردیده است. مبانی نظری، تحقیقات پیشین و همچنین یافته­های بخش کیفی مطالعه حاضر، حاکی از آن است که چالش­های تبدیل خوابگاه­های دانشجویی به جوامع کوچک یادگیری و راهکارهای متناظر با آنان، مشتمل بر چهار محور: الف) ساختاری- مدیریتی، ب) فرهنگی- اجتماعی، ج) علمی- حرفه­ای و د) درون فردی است. در بخش کمی پژوهش، نتایج حاکی از آن است که پاسخگویان تمامی چالش ها و راهکارهای شناسایی شده در بخش کیفی پژوهش براساس محورهای فوق را تأیید نموده‏اند. همچنین، نتایج نشان می دهد که میان دیدگاه‏های پاسخگویان در ارتباط با چالش­ها و راهکارهای تبدیل خوابگاه­های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به جوامع کوچک یادگیری به تفکیک خوابگاه، جنسیت و مقطع تحصیلی، تفاوت معنادار وجود نداردfa_IR
dc.format.extent309
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های رهبری و مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch on Educational Leadership and Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2014.107
dc.subjectخوابگاه دانشجوییfa_IR
dc.subjectجوامع کوچک یادگیریfa_IR
dc.subjectچالش‌ها و راهکارهاfa_IR
dc.titleبررسی چالش‌ها و راهکارهای تبدیل خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به جوامع کوچک یادگیریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage67
dc.citation.epage96


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد