نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخوب بین خوش نظر, سید رحیمfa_IR
dc.contributor.authorآبسالان, محب علیfa_IR
dc.contributor.authorعریانیان چعبی, الهامfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:30:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:30:39Z
dc.date.available1399-07-09T01:30:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:30:39Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-09en_US
dc.date.submitted1398-09-18fa_IR
dc.identifier.citationخوب بین خوش نظر, سید رحیم, آبسالان, محب علی, عریانیان چعبی, الهام. (1397). تأثیر درشنه‌های سه گانه‌ی هند در آفرینش هنری. مطالعات ادیان و عرفان تطبیقی, 3(3), 45-68. doi: 10.22111/jrm.2019.5068fa_IR
dc.identifier.issn2676-5195
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22111/jrm.2019.5068
dc.identifier.urihttps://jrm.usb.ac.ir/article_5068.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/200563
dc.description.abstract<br />  <br />  <br />  <br />    درشنه ­ها تعالیم هستی­ شناسانه‌ی خود را بر مبنای مشاهده‌ی باطنی قرار داده ­اند، هنرمند از طریق تلاش­های باطنی در صدد تجسّم بخشیدن صور ذهنی ­است. او سعی می­ نماید تا نه تنها به بیداری خود کمک کند، بلکه موجب تفسیر صوری شود که مشاهده­ کنندگان را به فهم برهما نزدیک کند. هنرمند چگونه به خلق اثر هنری دست می­ زند؟ چه مراحلی را باید برای دستیابی هنرش طی نماید؟ درشنه ­های سانکهیه، یگه و ودانته با روش عملی و نظری راه دست یافتن به هنر قدسی را بیان می­ کنند. سانکهیه با بیان نظم موسیقیائی عالم که با پوروشه و پرکریتی ارتباط دارد و اینکه عناصر پرکریتی موجودیّت کائنات را تشکیل می ­دهند؛ به آفرینش هنری دست می­ زند. یگه به هنرمند روش سه­ گانه‌ای را ارائه می­ دهد که به عمق اشیاء و موجب تجسّمی از برهما می‌گردد. درشنه ودانته به هنرمند گذشتن از چهار مرحله‌ی فریبنده‌ی ظواهر را می ­آموزد تا پس از عبور از کثرات به خلق هنر آسمانی برسد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات ادیان و عرفان تطبیقیfa_IR
dc.relation.ispartofComparative Study of Religions and Mysticismen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22111/jrm.2019.5068
dc.subjectهنر هندوfa_IR
dc.subjectآفرینش هنریfa_IR
dc.subjectدرشنهfa_IR
dc.subjectسانکهیهfa_IR
dc.subjectیُگهfa_IR
dc.subjectودانتهfa_IR
dc.titleتأثیر درشنه‌های سه گانه‌ی هند در آفرینش هنریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار پژوهش هنر دانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیارگروه ادیان و عرفان تطبیقی دانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر دانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue3
dc.citation.spage45
dc.citation.epage68


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد