رابطه ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه با تمایل به کارآفرینی در مدیران مدرسه ابتدایی
(ندگان)پدیدآور
تقی پور, خاطرهاعتباریان خوراسگانی, اکبرتقی پور, فائزهنوع مدرک
Textعلمی-پژوهشی (کمی)
زبان مدرک
فارسیچکیده
در دنیای درحال تحول امروز، کامیابی از آن جوامع و سازمان هایی است که بین منابع کمیاب، قابلیتهای مدیریتی و کارآفرینی منابع انسانی خود رابطه معنی داری برقرار کنند. به همین منظور تحقیق حاضر با هدف تعیین رابطه ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه با تمایل به کارآفرینی در مدیران مدرسه ابتدایی انجام شد. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری آن کلیه مدیران مدرسه ابتدایی شهر اصفهان در سال 98-1397 به تعداد 180 نفر بود. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه پرسشنامه ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه "کردنائیج و همکاران" و پرسشنامه تمایل به کارآفرینی "لامپکین و دس" استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه ها توسط استاد راهنما و چند نفر از صاحبنظران موضوعی و روایی صوری نیز توسط چند تن از افراد جامعه آماری تایید شد. همچنین پایایی پرسشنامه ها با استفاده از آلفای کرونباخ برای پرسشنامه ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه 857/0، پرسشنامه تمایل به کارآفرینی 802/0 محاسبه شد. نتایج نشان داد بین ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه با تمایل به کارآفرینی در مدیران مدرسه ابتدایی رابطه وجود دارد و همچنین رابطه ریسک پذیری متعادل، کانون کنترل درونی، نیاز به موفقیت، سلامت فکری، عملگرایی، تحمل ابهام، رویا پردازی و چالش طلبی با تمایل به کار آفرینی مثبت و معنادار بود.
کلید واژگان
ویژگی های شخصیتی کارآفرینانهتمایل به کارآفرینی
چالش طلبی
ریسک پذیری متعادل
مدیران مدرسه ابتدایی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01
ناشر
دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت تحول، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایراندانشیار گروه مدیریت دولتی و عضو هیأت علمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران
استادیار گروه مدیریت فرهنگی و عضو هیأت علمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران
شاپا
2538-47242538-4732




