دوره 7, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
درک اعضای جامعۀ مدرسه از مفهوم معلّم فراخوانی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-12-22)در این پژوهش با رویکردی تفسیری و کیفی از راهبرد پدیدارنگاری استفاده شد. با بکارگیری روشنمونهگیریهدفمند و انجام مصاحبه نیمهساختاریافته با 25 نفر از اعضای جامعۀ مدرسه تفاوتها در درک و آگاهی آنها در رابطه با معلم ...
-
مهارتهای رهبری در مدارس دخترانه دورۀ متوسطه
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-12-22)در پژوهش حاضر از روش کیفی با رویکرد پدیدارنگاری استفاده شد. ابزار گردآوری دادهها بر پایه فن مثلث سازی: سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، مشاهده مشارکتی و مصاحبه نیمه ساختاریافته (با 15 نفر از مدیران مدارس به روش گلوله برفی) ...
-
عوامل مؤثر بر توانمندسازی مدارس با تأکید بر نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-12-22)رویکرد این پژوهش آمیخته (کیفی – کمی) است، در بخش کیفی از روش پدیدار شناسی و در بخش کمی از روش توصیفی-پیمایشی بهره گرفته شد. نمونه آماری در بخش کیفی متخصصان و صاحب نظران حوزه علوم تربیتی، روانشناسی، جامعه شناسی و علوم ...
-
طراحی مدل اعتبارسنجی مدارس متوسطه نظری آموزش و پرورش ایران
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-12-22)چکیده هدف پژوهش حاضر، طراحی مدل اعتبارسنجی به منظور تضمین کیفیت آموزش در مدارس متوسطه نظری بود. روش پژوهش، روش تحلیل محتوای کیفی با رویکرد استقرایی-استنتاجی بود. برای دسترسی به داده های غنی پس از تحلیل اسناد (7 سند داخلی ...
-
رابطه ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه با تمایل به کارآفرینی در مدیران مدرسه ابتدایی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-12-22)در دنیای درحال تحول امروز، کامیابی از آن جوامع و سازمان هایی است که بین منابع کمیاب، قابلیتهای مدیریتی و کارآفرینی منابع انسانی خود رابطه معنی داری برقرار کنند. به همین منظور تحقیق حاضر با هدف تعیین رابطه ویژگی های شخصیتی ...
-
عوامل مؤثر بر توسعۀ حرفهای مدیران آموزشگاهی در افق 1404
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-12-22)رویکرد تحقیق، کیفی و روش نظریه برخاسته از دادهها مدنظر بوده است. جامعه آماری؛ صاحبنظران رشتهی مدیریت آموزشی است. برای تعیین نمونههای این پژوهش و تعیین گروه خبرگان از روش نمونهگیری هدفمند استفاده شد. در این پژوهش با ...
-
واکاوی پدیدۀ بدبینی سازمانی معلمان در مدارس: پژوهشی کیفی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-12-22)چکیده بدبینی نوعی نگرش منفی نسبت به اطرافیان، وقایع، امور و فعالیت های پیرامون است که ناشی از عدم اعتماد و باور به راستی و درستی آن ها می شود. انسان ها همواره به تفسیر محیط اطراف خود می پردازند پس هر جا که انسان فعالیت ...
-
ارائۀ الگوی تسهیم ذینفعان در انتخاب مدیران مدارس با راهبرد نظریۀ داده بنیاد
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-12-22)هدف اصلی پژوهش ارائه الگوی سهم بری ذینفعان در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در آموزش و پرورش خراسان رضوی بود. این پژوهش از نوع کیفی و با استفاده از تئوری داده بنیاد انجام شد. مشارکت کنندگان در این پژوهش از میان مدیران و ...
-
بررسی عملکرد اجرای طرح مدارس جامع محیط زیستی: مطالعه موردی شهر تهران
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-12-22)رویکرد پژوهش از نوع کمی و راهبرد مورد استفاده توصیفی ـ پیمایشی است. اعضای جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران، معاونین، معلمان و کارشناسان مربوطه در سازمان آموزش و پرورش شهر تهران بودند. برای انجام نمونه گیری، از ...
-
بازاندیشی مطالعات مدیریت آموزشی در دو دهه اخیر: درس هایی برای آینده
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-12-22)پژوهش حاضر در بخش اول از نوع تحلیل شبکههای اجتماعی و در بخش دوم از نوع تحلیل استنادی بود. ازاینرو جزو مطالعات ترکیبی به شمار میآید. جامعه آماری شامل 1349رکورد مستخرج از پایگاه دادههای اسکوپوس بود که در این میان بیشترین ...
-
آگاهی و نگرش مدیران مدارس و معلمان استان کردستان نسبت به مفاهیم و احکام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-12-22)پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است که با رویکرد آمیخته با طرح اکتشافی انجام شد. مطالعه در بخش کیفی، توسط مصاحبه نیمه ساختار یافته با 100 نفر از خبرگان جامعۀ علمی و متخصصان آموزش و پرورش که از سوابق اجرایی برخوردار بودند، ...
-
مدلیابی روابط ساختاری عملکرد آموزشی معلمان بر اساس رفتار شهروند سازمانی و میانجیگری اشتیاق شغلی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-12-22)ﭘﮋوﻫﺶ حاضر ﺑﺎ ﻫﺪف تدوین مدل ﺳﺎﺧﺘﺎری عملکرد آموزشی معلمان بر اساس رفتار شهروند سازمانی و میانجیگری اشتیاق شغلی اﻧﺠﺎم ﺷﺪ. پژوهش حاضر با توجه به هدف، کاربردی و با توجه به نحوه جمعآوری دادهها از نوع تحقیقات توصیفی همبستگی ...
-
بررسی وضعیت نیروی انسانی و فضای آموزشی مراکز پیش دبستانی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-12-22)پژوهش حاضر به صورت کمی و از نوع توصیفی- پیمایشی بود. جامعۀ آماری آن را کلیه مربیان و مراکز پیش دبستانی شهر اهواز در سال تحصیلی 98-97 تشکیل دادندکه به ترتیب 180 مربی و176 مرکز از طریق جدول کرجسی و مورگان با استفاده از روش ...
-
نقش تعدیلکنندۀ جوّ یادگیری در تأثیر کیفیت زندگی مدرسه بر خودکارآمدی دانشآموزان
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-12-22)روش پژوهش برحسب هدف از نوع کاربردی و براساس شیوه اجرا، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل 22025 دانشآموز دوره ابتدایی دوم نواحی یک و دو آموزش و پرورش همدان در سالتحصیلی96-95 بود که با استفاده از روش نمونهگیری ...



