• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت مدرسه
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت مدرسه
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مهارت‌های رهبری در مدارس دخترانه دورۀ متوسطه

    (ندگان)پدیدآور
    مهدوی پور, فائزهعدلی, فریبانراقی زاده, افسانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.143 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی (کیفی)
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در پژوهش حاضر از روش کیفی با رویکرد پدیدارنگاری استفاده شد. ابزار گردآوری داده‌ها بر پایه فن مثلث سازی: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، مشاهده مشارکتی و مصاحبه نیمه ساختاریافته (با 15 نفر از مدیران مدارس به روش گلوله برفی) بودند. داده‌ها با روش تحلیل محتوای کیفی بررسی شدند. یافته‌های پژوهش در 21 مقوله‌، 26 زیر مقوله و 5 مضمون با عناوین «مهارت ترسیم چشم‌انداز»، «مهارت ارتباط مؤثر»، «مهارت پرورش همراهان»، «مهارت هدایت و راهنمایی همراهان» و «مهارت خودرهبری» دسته‌بندی شدند. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد برای اثربخشی رهبری مدرسه، توجه به ویژگی‌های اعضای مدرسه یعنی معلمان، کارکنان و ‌ویژگی‌های دانش‌آموزان (در این پژوهش دختران دوره متوسطه) بسیار اهمیت دارد. با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی رهبران آموزشی، پیشنهاد می‌شود برنامه‌های توسعه حرفه‌ای، پرورش مدیران و رهبران مدارس طراحی و اجرا شود.
    کلید واژگان
    مهارت‌آموزی رهبری مدرسه
    مهارت ترسیم چشم‌انداز
    مهارت پرورش همراهان
    مهارت خودرهبری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    University of Kordestan
    سازمان پدید آورنده
    مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، علوم تربیتی و روان شناسی، الزهرا، تهران، ایران
    مدیریت و برنامه ریزی آموزشی. دانشگاه الزهرا
    مدیریت و برنامه ریزی آموزشی. دانشگاه الزهرا

    شاپا
    2538-4724
    2538-4732
    URI
    http://jsa.uok.ac.ir/article_61296.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/197855

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بررسی وضعیت مهارت‌های زندگی (مهارت‌های ارتباطی، مهارت حل مسأله، خودآگاهی و مهارت تصمیم‌گیری) و سلامت خانواده در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد و مقایسه با افراد سالم در شهر اصفهان در سال 1396 

      زهرا امینی؛ حوری انصاری؛ مرجان زارعی؛ نرگس معتمدی؛ صدیقه لطفی (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2018-08-27)

    • بررسی رابطه میان مهارت‌های ارتباطی با شخصیت جامعه‌پسند با تأکید بر وضعیت مهارت‌های ارتباطی جوانان به تفکیک ابعاد پنج‌گانه مهارت‌ها 

      مجیدی نیا, مرضیه؛ تاجیک اسماعیلی, سمیه (مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی, 2022-06-22)
      این پژوهش با هدف بررسی وضعیت مهارت‌های ارتباطی جوانان شهر تهران و مطالعه رابطه میان مهارت‌های ارتباطی و شخصیت جامعه‌پسند طراحی و اجرا شده است. پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی است که با تکنیک پیمایش و ابزار گردآوری پرسش‌نامه ...

    • تأثیر آموزش مهارت‌های تفکر انتقادی بر میزان رشد مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌های شناختی دانش-آموزان 

      شاهرکنی موسوی, هما؛ عباسی, عفت؛ گرامی پور, مسعود (دانشگاه خوارزمی, 2019-03-01)
      پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش مهارت­های تفکر انتقادی بر میزان رشد مهارت­های اجتماعی و مهارت­های شناختی دانش­آموزان انجام شده است. این پژوهش به روش شبه تجربی با استفاده از طرح پیش­آزمون و پس­آزمون با گروه کنترل صورت ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب