| dc.contributor.author | سبزیان پور, زهره | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسلام پناه, مریم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:22:25Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:22:25Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:22:25Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:22:25Z | |
| dc.date.issued | 2019-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-05-05 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-02-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سبزیان پور, زهره, اسلام پناه, مریم. (1398). بازگشت به مدیریت : طراحی و تبیین الگوی نوین صلاحیتهای مدیران آموزشی با روش تحلیل مضمون. مدیریت مدرسه, 7(1), 229-251. doi: 10.34785/J010.1398.426 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-4724 | |
| dc.identifier.issn | 2538-4732 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.34785/J010.1398.426 | |
| dc.identifier.uri | http://jsa.uok.ac.ir/article_60980.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/197766 | |
| dc.description.abstract | در این پژوهش سعی بر آن است الگویی بر اساس تحلیل مضمون برای صلاحیتهای مدیران مدارس آموزشوپرورش استخراج گردد. جامعه آماری این پژوهش در زمینه اسناد شامل: کلیه مقالات، رسالهها، طرحها و گزارشهای پژوهشی مرتبط با موضوع موردپژوهش در گستره زمانی 2000-2018 در حوزه صلاحیتهای مدیران آموزشی با نمونهگیری هدفمند بود. در فرایند تحلیل مضمون با همسوسازی دادهها به تدوین و اعتبار یابی چارچوب صلاحیتهای مدیران آموزشی پرداخته شد .پایایی نتایج با استفاده از روش هولستی 95/0 برآورد گردید. بر اساس یافتههای این پژوهش صلاحیتهای مدیران آموزشی در 4 تم فراگیر دانایی، تعالی معنوی، پویندگی و پایستگی خلاصه گردید. مضمون دانایی شامل دو مضمون پیشسازماندهندۀ (یاددهی- یادگیری و سازمانی) و 8 مضمون پایه میباشد. مضمون تعالی معنوی شامل 3 مضمون پیشسازماندهندۀ (عشق به هستی، جهانبینی معنوی و ایمان و امید) و 9 مضمون پایه است. مضمون پویندگی شامل 4 مضمون پیشسازماندهندۀ (پیشرویی، تشریکمساعی، مدیریت ارتباطات، دیدگاه جهانی) و 8 مضمون پایه است. درنهایت مضمون پایستگی شامل 5 مضمون پیشسازماندهندۀ (مدیریت تکنولوژی، مدیریت مالی پایدار، مدیریت نوآفرینی، مدیریت محیط زیست و مدیریت سلامت پایدار) و 13 مضمون پایه میباشد. مدل حاضر میتواند مبنای مناسبی برای مدیران در مدارس و همچنین سنجش و ارائه راهکارهایی برای انتخاب مدیران بر اساس مؤلفههای تعریفشده در این مدل باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 924 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه کردستان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Kordestan | en_US |
| dc.relation.ispartof | مدیریت مدرسه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Jsa | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.34785/J010.1398.426 | |
| dc.subject | صلاحیت مدیران آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | دانایی | fa_IR |
| dc.subject | تعالی معنوی | fa_IR |
| dc.subject | پویندگی | fa_IR |
| dc.subject | پایستگی | fa_IR |
| dc.title | بازگشت به مدیریت : طراحی و تبیین الگوی نوین صلاحیتهای مدیران آموزشی با روش تحلیل مضمون | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی-پژوهشی (کیفی) | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مدیریت آموزشی، دانشکده ادبیات، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 229 | |
| dc.citation.epage | 251 | |