نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسبزیان پور, زهرهfa_IR
dc.contributor.authorاسلام پناه, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:22:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:22:25Z
dc.date.available1399-07-09T01:22:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:22:25Z
dc.date.issued2019-03-21en_US
dc.date.issued1398-01-01fa_IR
dc.date.submitted2018-05-05en_US
dc.date.submitted1397-02-15fa_IR
dc.identifier.citationسبزیان پور, زهره, اسلام پناه, مریم. (1398). بازگشت به مدیریت : طراحی و تبیین الگوی نوین صلاحیت‌های مدیران آموزشی با روش تحلیل مضمون. مدیریت مدرسه, 7(1), 229-251. doi: 10.34785/J010.1398.426fa_IR
dc.identifier.issn2538-4724
dc.identifier.issn2538-4732
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.34785/J010.1398.426
dc.identifier.urihttp://jsa.uok.ac.ir/article_60980.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/197766
dc.description.abstractدر این پژوهش سعی بر آن است الگویی بر اساس تحلیل مضمون برای صلاحیت‌های مدیران مدارس آموزش‌وپرورش استخراج گردد. جامعه آماری این پژوهش در زمینه اسناد شامل: کلیه مقالات، رساله­ها، طرح­ها و گزارش­های پژوهشی مرتبط با موضوع موردپژوهش در گستره زمانی 2000-2018 در حوزه صلاحیت‌های مدیران آموزشی با نمونه‌گیری هدفمند بود. در فرایند تحلیل مضمون با همسوسازی داده‌ها به تدوین و اعتبار یابی چارچوب صلاحیت­های مدیران آموزشی پرداخته شد .پایایی نتایج با استفاده از روش هولستی 95/0 برآورد گردید. بر اساس یافته‌های این پژوهش صلاحیت‌های مدیران آموزشی در 4 تم فراگیر دانایی، تعالی معنوی، پویندگی و پایستگی خلاصه گردید. مضمون دانایی شامل دو مضمون پیش­سازمان­دهندۀ (یاددهی- یادگیری و سازمانی) و 8 مضمون پایه می‌باشد. مضمون تعالی معنوی شامل 3 مضمون پیش­سازمان­دهندۀ (عشق به هستی، جهان‌بینی معنوی و ایمان و امید) و 9 مضمون پایه است. مضمون پویندگی شامل 4 مضمون پیش­سازمان­دهندۀ (پیشرویی، تشریک‌مساعی، مدیریت ارتباطات، دیدگاه جهانی) و 8 مضمون پایه است. درنهایت مضمون پایستگی شامل 5 مضمون پیش­سازمان­دهندۀ (مدیریت تکنولوژی، مدیریت مالی پایدار، مدیریت نوآفرینی، مدیریت محیط زیست و مدیریت سلامت پایدار) و 13 مضمون پایه می‌باشد. مدل حاضر می‌تواند مبنای مناسبی برای مدیران در مدارس و همچنین سنجش و ارائه راهکارهایی برای انتخاب مدیران بر اساس مؤلفه‌های تعریف‌شده در این مدل باشد.fa_IR
dc.format.extent924
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Kordestanen_US
dc.relation.ispartofمدیریت مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJsaen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.34785/J010.1398.426
dc.subjectصلاحیت مدیران آموزشیfa_IR
dc.subjectداناییfa_IR
dc.subjectتعالی معنویfa_IR
dc.subjectپویندگیfa_IR
dc.subjectپایستگیfa_IR
dc.titleبازگشت به مدیریت : طراحی و تبیین الگوی نوین صلاحیت‌های مدیران آموزشی با روش تحلیل مضمونfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشی (کیفی)fa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت آموزشی، دانشکده ادبیات، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage229
dc.citation.epage251


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد