| dc.contributor.author | محمدی, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | جهانی, جعفر | fa_IR |
| dc.contributor.author | شفیعی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | لطیفی, میثم | fa_IR |
| dc.contributor.author | وردی علایی, طیبه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:22:10Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:22:10Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:22:10Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:22:10Z | |
| dc.date.issued | 2017-02-19 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-05-12 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-02-23 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدی, مهدی, جهانی, جعفر, شفیعی, مریم, لطیفی, میثم, وردی علایی, طیبه. (1395). الگوی اسلامی- ایرانی مدیران مدارس اُسوه در نظام آموزشوپرورش: پژوهشی کیفی. مدیریت مدرسه, 4(2), 1-21. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-4724 | |
| dc.identifier.issn | 2538-4732 | |
| dc.identifier.uri | http://jsa.uok.ac.ir/article_45326.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/197685 | |
| dc.description.abstract | هدف این پژوهش، طراحی الگوی مدیر آموزشی اُسوه در نظام آموزشوپرورش و سپس ارزیابی مدیران مدارس تهران براساس این الگو بود. روش پژوهش مطالعۀ موردی کیفی بود که مشارکتکنندگان بالقوۀ این بخش سه گروه مدیران نمونۀ مدارس، مدیران حوزههای علمیۀ شهر تهران و کادر آموزشی و اداری مدارس (گروههای کانونی) را تشکیل دادند که با روش نمونهگیری هدفمند و تکنیک معیار و براساس اشباع نظری مشارکتکنندگان پژوهش انتخاب شدند. مضامین مربوط به مدیر آموزشی اُسوه در قالب هشتادونُه مضمون پایه (اولیه)، پنج مضمون سازماندهنده (اصلی) و یک مضمون فراگیر، از مصاحبۀ عمیق نیمهساختمند با مشارکتکنندگان و بررسی اسناد اسلامی مانند کتاب قرآن و نهج البلاغه استخراج و در قالب شبکۀ مضامین مدیر آموزشی اُسوه ترسیم شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 631 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه کردستان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Kordestan | en_US |
| dc.relation.ispartof | مدیریت مدرسه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Jsa | en_US |
| dc.subject | آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.subject | مدیرآموزشی | fa_IR |
| dc.subject | اُسوه | fa_IR |
| dc.subject | الگوی ایرانی- اسلامی | fa_IR |
| dc.title | الگوی اسلامی- ایرانی مدیران مدارس اُسوه در نظام آموزشوپرورش: پژوهشی کیفی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی-پژوهشی (کیفی) | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه شیراز، گروه علوم تربیتی، شیراز، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه شیراز، گروه علوم تربیتی، شیراز، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه شیراز، گروه علوم تربیتی، شیراز، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه امام صادق (ع)، گروه مدیریت، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 21 | |