دوره 4, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • بررسی نقش رفتار شهروند سازمانی گروهی معلمان در اثربخشی مدارس ابتدایی 

    عباسیان, حسین؛ رجبی فیروز آبادی, آویشن (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)
    هدف این پژوهش بررسی نقش مولفه‌های رفتار شهروند سازمانی گروهی در اثربخشی مدارس ابتدایی دخترانه تهران می‌باشد. در این پژوهش از روش پژوهش توصیفی( همبستگی ) استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه‌ی معلمان مدارس ابتدایی ...

  • ارزیابی مدارس از دیدگاه ذی‌نفعان براساس شاخصه‌های مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش 

    شیربگی, ناصر؛ سلیمی, جمال؛ آزاد بخت, نسرین (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)
    هدف از اجرای پژوهش حاضر ارزیابی وضعیت کیفیت از دیدگاه ذی‌نفعان مدرسه (مدیران مدارس، معلمان، دانش‌آموزان و والدین) براساس شاخصه‌های مدیریت کیفیت فراگیر در مدارس متوسطه بود. پژوهش با رویکرد کمّی و راهبرد تحقیقی ارزیابی انجام ...

  • رابطه چابکی سازمانی، عزت نفس سازمانی و روحیه با رضایت شغلی مدیران مدارس 

    بهادری خسروشاهی, جعفر؛ حبیبی کلیبر, رامین (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)
    هدف پژوهش حاضر رابطه چابکی سازمانی، عزت‌نفس سازمانی و روحیه با رضایت شغلی مدیران مدارس راهنمایی دخترانه دولتی بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق تمامی مدیران مدارس راهنمایی دخترانه دولتی شهر ...

  • الگوی توسعه حرفه ای مدیران مدارس دوره متوسطه: یک تحقیق کیفی 

    قنبری, سیروس؛ محمدی, بهرام (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)
    هدف از انجام این پژوهش شناسایی صلاحیت های حرفه ای به منظور ارائه الگوی توسعه حرفه ای مدیران مدارس دوره متوسطه استان کردستان در سال تحصیلی 95-94 بوده است. رویکرد پژوهش کیفی و روش نظریه برخاسته از داه ها (طرح سیستماتیک) در ...

  • تبیین نقش دانش و نگرش مدیریت تغییر مدیران مدارس خرم آباد در خلاقیت آنان 

    میرکمالی, سید محمد؛ رومیانی, یونس؛ عبدالوهابی, مرضیه (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)
    هدف اصلی پژوهش حاضر، تبیین نقش دانش و نگرش مدیران مدارس شهرستان خرم آباد نسبت به مدیریت تغییر در خلاقیت آنها در مدارس می باشد. تحقیق حاضر از نوع پژوهش های توصیفی و همبستگی است که به روش پیمایشی و مدل‌یابی معادلات ساختاری ...

  • مدیریت آموزش چند فرهنگی در مدارس ایران: فراتحلیلی کیفی 

    محمدی, شیرکوه؛ نقی کمال خرازی, سید علی‌؛ کاظمی‌فرد, محمد؛ پور کریمی, جواد (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)
    امروزه نظریه‌پردازان و محققان، یادگیری و تربیت را مقوله‌ای فرهنگی می‌دانند و باور بر این است که یادگیرنده، محتوای آموزشی را در بافت فرهنگی خویش دریافت و تفسیر می‌کند. ازآنجاکه یادگیرنده ممکن است به گروه‌های فرهنگی مختلفی ...

  • الگوی اسلامی- ایرانی مدیران مدارس اُسوه در نظام آموزش‌وپرورش: پژوهشی کیفی 

    محمدی, مهدی؛ جهانی, جعفر؛ شفیعی, مریم؛ لطیفی, میثم؛ وردی علایی, طیبه (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)
    هدف این پژوهش، طراحی الگوی مدیر آموزشی اُسوه در نظام آموزش‌وپرورش و سپس ارزیابی مدیران مدارس تهران براساس این الگو بود. روش پژوهش مطالعۀ موردی کیفی بود که مشارکت‌کنندگان بالقوۀ این بخش سه گروه مدیران نمونۀ مدارس، مدیران ...

  • جلوه‌های سکوت معلم در مدرسه: یک پژوهش کیفی 

    کرد فیروزجایی, فهیمه؛ زین ابادی, حسن رضا؛ آراسته, حمیدرضا؛ عبدالهی, بیژن (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)
    چکیده هدف مطالعۀ حاضر، تبیین ابعاد و نشانگرهای رفتار سکوت سازمانی معلمان است. روش پژوهش از نوع کیفی با راهبرد پدیدار شناسی توصیفی بود. برای بررسی عمیق پدیدۀ موردنظر هم از روش مطالعۀ اسنادی و بررسی مبانی نظری پژوهش و همچنین ...

  • شناسنامه نشریه 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)