دوره 4, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی نقش رفتار شهروند سازمانی گروهی معلمان در اثربخشی مدارس ابتدایی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)هدف این پژوهش بررسی نقش مولفههای رفتار شهروند سازمانی گروهی در اثربخشی مدارس ابتدایی دخترانه تهران میباشد. در این پژوهش از روش پژوهش توصیفی( همبستگی ) استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیهی معلمان مدارس ابتدایی ...
-
ارزیابی مدارس از دیدگاه ذینفعان براساس شاخصههای مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)هدف از اجرای پژوهش حاضر ارزیابی وضعیت کیفیت از دیدگاه ذینفعان مدرسه (مدیران مدارس، معلمان، دانشآموزان و والدین) براساس شاخصههای مدیریت کیفیت فراگیر در مدارس متوسطه بود. پژوهش با رویکرد کمّی و راهبرد تحقیقی ارزیابی انجام ...
-
رابطه چابکی سازمانی، عزت نفس سازمانی و روحیه با رضایت شغلی مدیران مدارس
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)هدف پژوهش حاضر رابطه چابکی سازمانی، عزتنفس سازمانی و روحیه با رضایت شغلی مدیران مدارس راهنمایی دخترانه دولتی بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق تمامی مدیران مدارس راهنمایی دخترانه دولتی شهر ...
-
الگوی توسعه حرفه ای مدیران مدارس دوره متوسطه: یک تحقیق کیفی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)هدف از انجام این پژوهش شناسایی صلاحیت های حرفه ای به منظور ارائه الگوی توسعه حرفه ای مدیران مدارس دوره متوسطه استان کردستان در سال تحصیلی 95-94 بوده است. رویکرد پژوهش کیفی و روش نظریه برخاسته از داه ها (طرح سیستماتیک) در ...
-
تبیین نقش دانش و نگرش مدیریت تغییر مدیران مدارس خرم آباد در خلاقیت آنان
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)هدف اصلی پژوهش حاضر، تبیین نقش دانش و نگرش مدیران مدارس شهرستان خرم آباد نسبت به مدیریت تغییر در خلاقیت آنها در مدارس می باشد. تحقیق حاضر از نوع پژوهش های توصیفی و همبستگی است که به روش پیمایشی و مدلیابی معادلات ساختاری ...
-
مدیریت آموزش چند فرهنگی در مدارس ایران: فراتحلیلی کیفی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)امروزه نظریهپردازان و محققان، یادگیری و تربیت را مقولهای فرهنگی میدانند و باور بر این است که یادگیرنده، محتوای آموزشی را در بافت فرهنگی خویش دریافت و تفسیر میکند. ازآنجاکه یادگیرنده ممکن است به گروههای فرهنگی مختلفی ...
-
الگوی اسلامی- ایرانی مدیران مدارس اُسوه در نظام آموزشوپرورش: پژوهشی کیفی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)هدف این پژوهش، طراحی الگوی مدیر آموزشی اُسوه در نظام آموزشوپرورش و سپس ارزیابی مدیران مدارس تهران براساس این الگو بود. روش پژوهش مطالعۀ موردی کیفی بود که مشارکتکنندگان بالقوۀ این بخش سه گروه مدیران نمونۀ مدارس، مدیران ...
-
جلوههای سکوت معلم در مدرسه: یک پژوهش کیفی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-02-19)چکیده هدف مطالعۀ حاضر، تبیین ابعاد و نشانگرهای رفتار سکوت سازمانی معلمان است. روش پژوهش از نوع کیفی با راهبرد پدیدار شناسی توصیفی بود. برای بررسی عمیق پدیدۀ موردنظر هم از روش مطالعۀ اسنادی و بررسی مبانی نظری پژوهش و همچنین ...



