الگوی اسلامی- ایرانی مدیران مدارس اُسوه در نظام آموزشوپرورش: پژوهشی کیفی
(ندگان)پدیدآور
محمدی, مهدیجهانی, جعفرشفیعی, مریملطیفی, میثموردی علایی, طیبهنوع مدرک
Textعلمی-پژوهشی (کیفی)
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش، طراحی الگوی مدیر آموزشی اُسوه در نظام آموزشوپرورش و سپس ارزیابی مدیران مدارس تهران براساس این الگو بود. روش پژوهش مطالعۀ موردی کیفی بود که مشارکتکنندگان بالقوۀ این بخش سه گروه مدیران نمونۀ مدارس، مدیران حوزههای علمیۀ شهر تهران و کادر آموزشی و اداری مدارس (گروههای کانونی) را تشکیل دادند که با روش نمونهگیری هدفمند و تکنیک معیار و براساس اشباع نظری مشارکتکنندگان پژوهش انتخاب شدند. مضامین مربوط به مدیر آموزشی اُسوه در قالب هشتادونُه مضمون پایه (اولیه)، پنج مضمون سازماندهنده (اصلی) و یک مضمون فراگیر، از مصاحبۀ عمیق نیمهساختمند با مشارکتکنندگان و بررسی اسناد اسلامی مانند کتاب قرآن و نهج البلاغه استخراج و در قالب شبکۀ مضامین مدیر آموزشی اُسوه ترسیم شد.
کلید واژگان
آموزش و پرورشمدیرآموزشی
اُسوه
الگوی ایرانی- اسلامی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشگاه شیراز، گروه علوم تربیتی، شیراز، ایران.دانشیار دانشگاه شیراز، گروه علوم تربیتی، شیراز، ایران
استادیار دانشگاه شیراز، گروه علوم تربیتی، شیراز، ایران
دانشیار دانشگاه امام صادق (ع)، گروه مدیریت، تهران، ایران
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه شیراز
شاپا
2538-47242538-4732




