بررسی عددی اثرات تغییرات هندسه بر مشخصات آیرودینامیکی و پایداری استاتیکی بال شناور اثرسطحی
(ندگان)پدیدآور
طحانی, مجتبیبرگستان, علیصبور, محمد حسیننوع مدرک
Textمقاله مستقل
زبان مدرک
فارسیچکیده
پرندههای اثر سطحی وسیلهای مناسب در صنایع نظامی و حمل و نقلهای دریایی میباشند که با مشخصات آیرودینامیکی بالا و سرعت مناسب حرکت میکنند. استفاده از شبیهسازی عددی موجب کاهش هزینه و زمان برای بررسی مشخصات آیرودینامیکی بال میگردد که دقت قابل قبولی به نسبت دادههای تجربی دارا میباشند.در این مقاله جهت ارزشگزاری شبیهسازی از نتایج حاصل از آزمایش تجربی بر روی بال ناکا٦٤۰٩ استفاده شده و بهترین مدل آشفتگی با تعداد المان شبکه مناسب انتخاب گردیدهاست. همچنین تاثیر اثر زمین و زاویه حمله را بر پارامترهای مهم آیرودینامیکی تعیین گردید و با بررسی تاثیر زمین متحرک و ثابت بر مشخصات آیرودینامیکی بال اثر سطحی، پایداری استاتیکی محاسبه گردید. در نهایت با تغییر مشخصات هندسی بال نظیر زاویه پیچش، زاویه هفتی، زاویه پسگرایی و نسبت باریکشوندگی تاثیر این عوامل مورد بررسی قرار گرفتهاست. نتیجهگیری شد که از پسگرایی جهت پایداری استفاده نشود و همچنین زاویه پیچش مثبت موجب کاهش پسا و به تاخیر انداختن واماندگی میگردد و نسبت باریکشوندگی با افزایش مشخصه آیرودینامیکی در وضعیت تریلینگ مناسبتر خواهدبود.
کلید واژگان
پرندههای اثرسطحیمشخصات آیرودینامیکی
مشخصات هندسی
پایداری استاتیکی
آئرودینامیک
دینامیک سیالات محاسباتی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-06-221393-04-01
ناشر
دانشگاه صنعتی شاهرودShahrood University of Technology
سازمان پدید آورنده
هیئت علمی دانشگاه تهراندانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران
هیوت علمی دانشگاه تهران
شاپا
2251-94752251-9483




