| dc.contributor.author | طحانی, مجتبی | fa_IR |
| dc.contributor.author | برگستان, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | صبور, محمد حسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:13:16Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:13:16Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:13:16Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:13:16Z | |
| dc.date.issued | 2014-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-06-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-03-19 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | طحانی, مجتبی, برگستان, علی, صبور, محمد حسین. (1393). بررسی عددی اثرات تغییرات هندسه بر مشخصات آیرودینامیکی و پایداری استاتیکی بال شناور اثرسطحی. مکانیک سازه ها و شاره ها, 4(2), 75-87. doi: 10.22044/jsfm.2014.315 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-9475 | |
| dc.identifier.issn | 2251-9483 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2014.315 | |
| dc.identifier.uri | http://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_315.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/194610 | |
| dc.description.abstract | پرندههای اثر سطحی وسیلهای مناسب در صنایع نظامی و حمل و نقلهای دریایی میباشند که با مشخصات آیرودینامیکی بالا و سرعت مناسب حرکت میکنند. استفاده از شبیهسازی عددی موجب کاهش هزینه و زمان برای بررسی مشخصات آیرودینامیکی بال میگردد که دقت قابل قبولی به نسبت دادههای تجربی دارا میباشند.<br />در این مقاله جهت ارزشگزاری شبیهسازی از نتایج حاصل از آزمایش تجربی بر روی بال ناکا٦٤۰٩ استفاده شده و بهترین مدل آشفتگی با تعداد المان شبکه مناسب انتخاب گردیدهاست. همچنین تاثیر اثر زمین و زاویه حمله را بر پارامترهای مهم آیرودینامیکی تعیین گردید و با بررسی تاثیر زمین متحرک و ثابت بر مشخصات آیرودینامیکی بال اثر سطحی، پایداری استاتیکی محاسبه گردید. در نهایت با تغییر مشخصات هندسی بال نظیر زاویه پیچش، زاویه هفتی، زاویه پسگرایی و نسبت باریکشوندگی تاثیر این عوامل مورد بررسی قرار گرفتهاست. نتیجهگیری شد که از پسگرایی جهت پایداری استفاده نشود و همچنین زاویه پیچش مثبت موجب کاهش پسا و به تاخیر انداختن واماندگی میگردد و نسبت باریکشوندگی با افزایش مشخصه آیرودینامیکی در وضعیت تریلینگ مناسبتر خواهدبود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 5988 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی شاهرود | fa_IR |
| dc.publisher | Shahrood University of Technology | en_US |
| dc.relation.ispartof | مکانیک سازه ها و شاره ها | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Solid and Fluid Mechanics | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2014.315 | |
| dc.subject | پرندههای اثرسطحی | fa_IR |
| dc.subject | مشخصات آیرودینامیکی | fa_IR |
| dc.subject | مشخصات هندسی | fa_IR |
| dc.subject | پایداری استاتیکی | fa_IR |
| dc.subject | آئرودینامیک | fa_IR |
| dc.subject | دینامیک سیالات محاسباتی | fa_IR |
| dc.title | بررسی عددی اثرات تغییرات هندسه بر مشخصات آیرودینامیکی و پایداری استاتیکی بال شناور اثرسطحی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله مستقل | fa_IR |
| dc.contributor.department | هیئت علمی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | هیوت علمی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 75 | |
| dc.citation.epage | 87 | |