نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطحانی, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorبرگستان, علیfa_IR
dc.contributor.authorصبور, محمد حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:13:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:13:16Z
dc.date.available1399-07-09T01:13:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:13:16Z
dc.date.issued2014-06-22en_US
dc.date.issued1393-04-01fa_IR
dc.date.submitted2013-06-09en_US
dc.date.submitted1392-03-19fa_IR
dc.identifier.citationطحانی, مجتبی, برگستان, علی, صبور, محمد حسین. (1393). بررسی عددی اثرات تغییرات هندسه بر مشخصات آیرودینامیکی و پایداری استاتیکی بال شناور اثرسطحی. مکانیک سازه ها و شاره ها, 4(2), 75-87. doi: 10.22044/jsfm.2014.315fa_IR
dc.identifier.issn2251-9475
dc.identifier.issn2251-9483
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2014.315
dc.identifier.urihttp://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_315.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/194610
dc.description.abstractپرنده‌های اثر سطحی وسیله‌ای مناسب در صنایع نظامی و حمل‌ و نقل‌های دریایی می‌باشند که با مشخصات آیرودینامیکی بالا و سرعت مناسب حرکت می‌کنند. استفاده از شبیه‌سازی عددی موجب کاهش هزینه و زمان برای بررسی مشخصات آیرودینامیکی بال می‌گردد که دقت قابل قبولی به نسبت داده‌های تجربی دارا می‌باشند.<br />در این مقاله جهت ارزش‌گزاری شبیه‌سازی از نتایج حاصل از آزمایش تجربی بر روی بال ناکا٦٤۰٩ استفاده شده و بهترین مدل آشفتگی با تعداد المان شبکه مناسب انتخاب گردیده‌است. همچنین تاثیر اثر زمین و زاویه حمله را بر پارامترهای مهم آیرودینامیکی تعیین گردید و با بررسی تاثیر زمین متحرک و ثابت بر مشخصات آیرودینامیکی بال اثر سطحی، پایداری استاتیکی محاسبه گردید. در نهایت با تغییر مشخصات هندسی بال نظیر زاویه پیچش، زاویه هفتی، زاویه پسگرایی و نسبت باریک‌شوندگی تاثیر این عوامل مورد بررسی قرار گرفته‌است. نتیجه‌گیری شد که از پسگرایی جهت پایداری استفاده نشود و همچنین زاویه پیچش مثبت موجب کاهش پسا و به تاخیر انداختن واماندگی می‌گردد و نسبت باریک‌شوندگی با افزایش مشخصه آیرودینامیکی در وضعیت تریلینگ مناسب‌تر خواهدبود.fa_IR
dc.format.extent5988
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.publisherShahrood University of Technologyen_US
dc.relation.ispartofمکانیک سازه ها و شاره هاfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Solid and Fluid Mechanicsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2014.315
dc.subjectپرنده‌های اثرسطحیfa_IR
dc.subjectمشخصات آیرودینامیکیfa_IR
dc.subjectمشخصات هندسیfa_IR
dc.subjectپایداری استاتیکیfa_IR
dc.subjectآئرودینامیکfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.titleبررسی عددی اثرات تغییرات هندسه بر مشخصات آیرودینامیکی و پایداری استاتیکی بال شناور اثرسطحیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله مستقلfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentهیوت علمی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue2
dc.citation.spage75
dc.citation.epage87


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد