تاثیر برندسازی داخلی در سازمانهای ورزشی (مورد مطالعه: باشگاه های بدن سازی)
(ندگان)پدیدآور
جوانی, وجیهه
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: برندسازی داخلی مفهومی است که به بررسی تأثیر کارکنان در ایجاد تصویری بهتر از برند در ذهن مشتریان میپردازد. از اینرو، در پژوهش حاضر به تأثیر برندسازی داخلی برکارکنان در سازمانهای ورزشی پرداخته شده است. روششناسی: پژوهش حاضر از جهت هدف؛ کاربردی و از نظر گردآوری داده؛ توصیفی-پیمایشی است. نمونه مورد مطالعه در این پژوهش شامل 221 نفر از کارکنان باشگاه های بدنسازی مطرح در سطح شهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد بودند. همچنین برای گردآوری داده از پرسشنامه محقق ساخته (ضریب آلفای کرونباخ 87/0) استفاده شد که با مراجعه مستقیم و به روش خودگزارشی تکمیل شدند. برای تحلیل داده ها نیز از روش مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافتهها: نتایج حاصل از مدل مسیر با توجه به مقادیر ضرایب مسیر مناسب و نتایج ماتریس همبستگی متغیرها، وجود رابطه معنادار و مثبت را تأیید کرد. بنابراین تأثیر برندسازی داخلی بر رفتار برند محور، حس تعلق، تعهد و وفاداری به برند کارکنان مثبت ارزیابی شد. نتیجهگیری: بر اساس یافتهها، اجرای اثربخش برنامههای برندسازی داخلی در باشگاههای مورد مطالعه و دیگر سازمانهای ورزشی میتواند تاثیر قابل توجهی بر درک کارکنان نسبت به برند سازمان، در خدمترسانی موفق به مشتری و در بهبود تصویر برند سازمان در ذهن مشتری داشته باشد
کلید واژگان
برندسازی داخلیسازمانهای ورزشی
کارکنان
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-07-231397-05-01
ناشر
دانشگاه گیلانUniversity of Guilan
سازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه تبریزشاپا
2322-48002538-5348



