• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت و توسعه ورزش
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت و توسعه ورزش
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی وضعیت تاکتیک‌های بازاریابی ارتباطی باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران (مطالعه موردی: باشگاه فوتبال استقلال تهران)

    (ندگان)پدیدآور
    شجیع, کیانوشعظیم زاده, سید مرتضییوسفی, مهدیافروزی, فریده
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف:  هدف از انجام این تحقیق بررسی وضعیت تاکتیک­های بازاریابی ارتباطی باشگاه­های لیگ برتر فوتبال ایران ( مطالعه موردی: باشگاه فوتبال استقلال تهران)  بود. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی می­باشد.  جامعه این تحقیق را کلیه هواداران باشگاه استقلال تهران تشکیل دادند که تعداد 366 نفر از آن ها به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار تحقیق، پرسشنامه تعدیل شده تاکتیک های بازاریابی ارتباطی ایزدی و احسانی (1391) بود. برای تجزیه و تحلیل داده­ها نیز از آزمون­های تحلیل واریانس یک­طرفه، ضریب همبستگی اسپیرمن، پیرسون، آزمون تی تک نمونه­ای و تحلیل عاملی در سطح معناداری 05/0 با کمک نرم افزارهای SPSS20  وlisrel8.50  و SYSTAT13 استفاده شد.  یافته‌ها: یافته ها نشان داد؛ بین خرده مقیاس های مدیریت دانش،  کیفیت خدمات، رضایتمندی، اعتماد، تعهد، کمیت مصرف، تبلیغ شفاهی و در نهایت پیگیری رسانه­ای به تفکیک عضویت در کانون هواداران تفاوت معناداری وجود دارد (05/0 > p)؛ این در حالی بود که بین خرده مقیاس های بازاریابی ارتباطی به تفکیک تماشای سالانه فوتبال، به جز در خرده­مقیاس­های رضایتمندی و اعتماد در دیگر خرده مقیاس ها تفاوت معناداری مشاهده نشد (05/0 > p). نتیجه‌گیری: به طور کلی، نتایج تحقیق حاکی از آن بود که؛ بررسی وضعیت تاکتیک های بازاریابی، بررسی نقاط ضعف و قوت در این زمینه و همین طور ارائه راهکارهای مناسب و عملیاتی، در شناخت بیشتر باشگاه­های لیگ برتر فوتبال به ویژه باشگاه استقلال تهران از هواداران خود موثر بوده و باعث توسعه نظام هواداری در کشور می­شود
    کلید واژگان
    بازاریابی ارتباطی
    لیگ برتر فوتبال ایران
    استقلال تهران

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-07-23
    1397-05-01
    ناشر
    دانشگاه گیلان
    University of Guilan
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد
    استادیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد
    کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد
    کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد

    شاپا
    2322-4800
    2538-5348
    URI
    https://dx.doi.org/10.22124/jsmd.2018.3221
    https://jsmd.guilan.ac.ir/article_3221.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192306

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب