رابطه مسئولیت اجتماعی با خوشنامی باشگاههای بدنسازی استان سیستان و بلوچستان
(ندگان)پدیدآور
غفرانی, محسن
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: شواهد تجربی نشان میدهد، فعالیتهای مسئولیت اجتماعی میتوانند از طریق تقویت خوشنامی پیامدهای مثبتی داشته باشند. لذا هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه مسئولیت اجتماعی با خوشنامی باشگاههای بدنسازی استان سیستان و بلوچستان بود. روششناسی: روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه ورزشکاران رشته بدنسازی در استان سیستان و بلوچستان تشکیل میدادند که بر اساس جدول مورگان 384 نفر بهعنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه محقق ساخته مسئولیت اجتماعی و پرسشنامه خوشنامی رسلر بود. روایی پرسشنامهها توسط 5 نفر از اعضای هیأت علمی مدیریت ورزشی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی پرسشنامهها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب (89/0=α) و (93/0= α)، به دست آمد. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها، در بخش توصیفی از میانگین و انحراف استاندارد و در بخش استنباطی، از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گامبهگام استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد، همه ابعاد مسئولیت اجتماعی با خوشنامی باشگاه، رابطه مثبت و معنیداری دارند. همچنین ابعاد قانونی (291/0=β)، اخلاقی (238/0=β)، انساندوستی (206/0 =β) و اقتصادی با (190/0 =β) پیشبینی کنندۀ معنیداری برای خوشنامی بودند. نتیجهگیری: بنابراین، نیاز است مدیران باشگاههای بدنسازی توجه بیشتری به مسئولیتهای اجتماعی داشته باشند تا خوشنامی باشگاههای خود را تضمین کنند.
کلید واژگان
مسئولیت اجتماعیخوشنامی
باشگاه بدنسازی
ورزشکاران
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-11-221394-09-01
ناشر
دانشگاه گیلانUniversity of Guilan
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان، تربیتبدنی، گروه تربیتبدنی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسیشاپا
2322-48002538-5348



