مقایسه سرمایه روانشناختی، سازگاری اجتماعی و سبکهای عاطفی در دانشآموزان ورزشکار (فردی و گروهی) و غیرورزشکار
(ندگان)پدیدآور
محرم زاده, مهردادپاشائی, مهدینقوی, لیلانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف تحقیق حاضرمقایسه سرمایه روانشناختی، سازگاری اجتماعی وسبکهای عاطفی در دانشآموزان ورزشکار (فردی و گروهی) و غیرورزشکار پسر استان اردبیل بود. روش پژوهش حاضر توصیفی – مقایسهای بود. حجم نمونه (2457) نفر بودند و نمونه 376 نفر از بین دانشآموزان پسرمقطع دوره متوسطه استان اردبیل انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها شامل پرسشنامههای سرمایه روانشناختی و پرسشنامه سازگاری اجتماعی و پرسشنامه سبک های عاطفی استفاده شد. برای تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج نشان داد که بین سرمایه روانشناختی و سبکهای عاطفی رابطه معناداری وجود ندارد (05/0P >). اما بین سرمایه روانشناختی و سازگاری اجتماعی همبستگی 36/0 وجود دارد که مثبت و معنادار است، بین سبکهای عاطفی فردی و سازگاری اجتماعی همبستگی 36/0 وجود دارد که مثبت و معنادار است، اما همبستگی بین سبکهای عاطفی گروهی 001/0 بهدست آمد که معنادار نیست.
کلید واژگان
: سرمایه روانشناختیسازگاری اجتماعی
سبکهای عاطفی
دانشآموزان ورزشکار و غیرورشکار
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه محقق اردبیلیباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد مشگین شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، مشگین شهر، ایران
کارشناس آموزش دانشگاه پیام نور، اردبیل




