نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorوفوری, جوادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:06:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:06:04Z
dc.date.available1399-07-09T01:06:04Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:06:04Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-28en_US
dc.date.submitted1398-07-06fa_IR
dc.identifier.citationوفوری, جواد. (1398). بررسی تأثیرآموزش مهارت‌های مطالعه برنامه ریزی و مدیریت زمان و روش تمرکز و حافظه بر میزان پیشرفت تحصیلی وانگیزش پیشرفت دانش-آموزان ایرانی ساکن کشور تاجیکستان در مقطع ابتدایی. روان شناسی مدرسه, 8(2), 156-173. doi: 10.22098/jsp.2019.818fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2019.818
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_818.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192116
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیرآموزش روش‌های مطالعه برنامه ریزی ومدیریت زمان و روش تمرکز وحافظه بر میزان پیشرفت تحصیلی وانگیزش پیشرفت دانش­آموزان ایرانی ساکن کشور تاجیکستان بود. روش پژوهش تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون چندگروهی بود. از جامعه آماری پژوهش که شامل کلیه دانش آموزان مدارس ایرانی ساکن در شهر دوشنبه تاجیکستان در مقطع ابتدایی در سال 92-1393 مشغول به تحصیل بودند، تعداد 60 دانش آموز در 3 گروه (2 گروه آزمایش و یک گروه کنترل) قرار داده شدند. دانش آموزان هر 3 گروه به پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس پاسخ داده و معدل نیمسال اول و دوم آن‌ها نیز ثبت شد و افراد گروه‌های آزمایش طی 10 هفته (10 جلسه) آموزش‌های مربوط به مهارت‌های مدنظر پژوهش را دریافت کردند. پس از مداخله، مجدداً دانش­آموزان پرسشنامه انگیزش پیشرفت را تکمیل نمودند و معدل جدید آن‌ها نیز ثبت شد. در نهایت داده‌های پژوهش با استفاده ازآزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیره تجزیه وتحلیل شد. نتایج نشان داد که آموزش روش برنامه ریزی و مدیریت زمان برمیزان پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان بی­تأثیر است اما بر انگیزش پیشرفت آن‌ها تأثیرگذار است. همچنین آموزش روش تمرکز و حافظه، بر میزان پیشرفت تحصیلی و انگیزش پیشرفت آن‌ها تأثیرگذار است.fa_IR
dc.format.extent219
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2019.818
dc.subjectبرنامه‌ریزی ومدیریت زمانfa_IR
dc.subjectتمرکز و حافظهfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectانگیزش پیشرفتfa_IR
dc.titleبررسی تأثیرآموزش مهارت‌های مطالعه برنامه ریزی و مدیریت زمان و روش تمرکز و حافظه بر میزان پیشرفت تحصیلی وانگیزش پیشرفت دانش-آموزان ایرانی ساکن کشور تاجیکستان در مقطع ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمشاور تحصیلی آموزش و پرورش مدرس دانشگاهfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage156
dc.citation.epage173


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد