| dc.contributor.author | وفوری, جواد | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:06:04Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:06:04Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T01:06:04Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T01:06:04Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-08-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2019-09-28 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1398-07-06 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | وفوری, جواد. (1398). بررسی تأثیرآموزش مهارتهای مطالعه برنامه ریزی و مدیریت زمان و روش تمرکز و حافظه بر میزان پیشرفت تحصیلی وانگیزش پیشرفت دانش-آموزان ایرانی ساکن کشور تاجیکستان در مقطع ابتدایی. روان شناسی مدرسه, 8(2), 156-173. doi: 10.22098/jsp.2019.818 | fa_IR | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2019.818 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jsp.uma.ac.ir/article_818.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192116 |  | 
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیرآموزش روشهای مطالعه برنامه ریزی ومدیریت زمان و روش تمرکز وحافظه بر میزان پیشرفت تحصیلی وانگیزش پیشرفت دانشآموزان ایرانی ساکن کشور تاجیکستان بود. روش پژوهش تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون چندگروهی بود. از جامعه آماری پژوهش که شامل کلیه دانش آموزان مدارس ایرانی ساکن در شهر دوشنبه تاجیکستان در مقطع ابتدایی در سال 92-1393 مشغول به تحصیل بودند، تعداد 60 دانش آموز در 3 گروه (2 گروه آزمایش و یک گروه کنترل) قرار داده شدند. دانش آموزان هر 3 گروه به پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس پاسخ داده و معدل نیمسال اول و دوم آنها نیز ثبت شد و افراد گروههای آزمایش طی 10 هفته (10 جلسه) آموزشهای مربوط به مهارتهای مدنظر پژوهش را دریافت کردند. پس از مداخله، مجدداً دانشآموزان پرسشنامه انگیزش پیشرفت را تکمیل نمودند و معدل جدید آنها نیز ثبت شد. در نهایت دادههای پژوهش با استفاده ازآزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیره تجزیه وتحلیل شد. نتایج نشان داد که آموزش روش برنامه ریزی و مدیریت زمان برمیزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان بیتأثیر است اما بر انگیزش پیشرفت آنها تأثیرگذار است. همچنین آموزش روش تمرکز و حافظه، بر میزان پیشرفت تحصیلی و انگیزش پیشرفت آنها تأثیرگذار است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 219 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR | 
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US | 
| dc.relation.ispartof | روان شناسی مدرسه | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of School Psychology | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2019.818 |  | 
| dc.subject | برنامهریزی ومدیریت زمان | fa_IR | 
| dc.subject | تمرکز و حافظه | fa_IR | 
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | انگیزش پیشرفت | fa_IR | 
| dc.title | بررسی تأثیرآموزش مهارتهای مطالعه برنامه ریزی و مدیریت زمان و روش تمرکز و حافظه بر میزان پیشرفت تحصیلی وانگیزش پیشرفت دانش-آموزان ایرانی ساکن کشور تاجیکستان در مقطع ابتدایی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | مشاور تحصیلی آموزش و پرورش
مدرس دانشگاه | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 8 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 156 |  | 
| dc.citation.epage | 173 |  |