• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی بسته‌ی مداخله‌ای تنظیم هیجان‌های پیشرفت بر کاهش هیجان-های منفی دانش‌آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    ستاری, بهزادپورشهریار, حسینشکری, امید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    214.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش با هدف ساخت بسته مداخله­ای تنظیم هیجا­­ن­های پیشرفت و بررسی اثربخشی آن در کاهش هیجان­های منفی با استفاده طرح «پیش­آزمون، پس­آزمون، پیگیری با یک گروه گواه» اجراءگردید. جامعه آماری شامل کلیه دانش­آموزان رشته ریاضی شهرستان اردبیل در سال تحصیلی 94-1393 به تعداد 4080 نفر است. در مرحله اول، با استفاده از نمونه­برداری تصادفی طبقه­ای 489 نفر و در مرحله دوم، 48 نفر از دانش­آموزانی­که در هیجان‌های منفی یادگیری نمره­های بالایی را به‌دست آورده بودند گزینش و به­طور ‌تصادفی در ‌دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. گروه آزمایش طی دو هفته و در شش جلسه، هر جلسه 90 دقیقه تحت آموزش متمرکز بر تنظیم هیجان قرارگرفت. سنجش هیجان‌های منفی با مقیاس­ هیجان مرتبط با یادگیری انجام شد. تفاوت میانگین هیجان­های منفی از طریق تحلیل کواریانس و آزمون t برای دو گروه مستقل تحلیل شد. نتایج نشان داد که اجراء بسته مذکور هیجان­های منفی (خشم، اضطراب، شرم، ناامیدی و خستگی) دانش­آموزان دبیرستانی را در مراحل پس­آزمون و پیگیری کاهش داده است.
    کلید واژگان
    تنظیم هیجان های منفی
    دانش آموزان دبیرستانی
    نظریه کنترل- ارزش هیجان های پیشرفت

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی
    استادیار روان‌شناسی، دانشگاه شهید بهشتی
    استادیار روان‌شناسی، دانشگاه شهید بهشتی

    URI
    http://jsp.uma.ac.ir/article_401.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191984

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب