رابطه ی سبک های فرزندپروی با شادکامی هیجانی و سلامت روانی دانشآموزان دوره ی دوم متوسطه
(ندگان)پدیدآور
اکبریان, فرامرزنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش، مطالعه رابطه بین سبکهای فرزندپروری با شادکامی هیجانی و سلامت روانی دانشآموزان دوره دوم متوسطه بود. تحقیق حاضر از نوع پژوهشهای همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دوره دوم متوسطه غرب استان گیلان است که درسال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل بودند. در این میان تعداد 250 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای بهعنوان نمونه انتخاب شدهاند و مقیاس سبکهای فرزندپروری و پرسشنامه شادکامی آکسفورد (OHI) و پرسشنامه سلامت روانی (25SCL-) به عنوان ابزار پژوهش مورد استفاده قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها، در بخش آمار توصیفی از میانگین وانحراف استاندارد و در بخش آمار استنباطی از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. یافتهها نشان میدهد که بین سبک فرزندپروری منطقی و شادکامی هیجانی و سلامت روانی دانشآموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه رابطه مثبت و معناداری وجود دارد که میزان ضرایب هم خوانی برابر با (63/0) و (72/0) بوده است (001/0P
کلید واژگان
سبکهای فرزندپروریشادکامی هیجانی
سلامت روانی
دانشآموزان متوسطه
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili




