نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپیرانی, ذبیحfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:05:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:05:39Z
dc.date.available1399-07-09T01:05:38Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:05:39Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-15en_US
dc.date.submitted1394-09-24fa_IR
dc.identifier.citationپیرانی, ذبیح. (1394). نقش سیستم های فعال ساز/ بازداری رفتاری و اشتیاق عاطفی، شناختی و رفتاری در پیش بینی فرسودگی تحصیلی. روان شناسی مدرسه, 4(3), 7-22. doi: 10.22098/jsp.2015.353fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2015.353
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_353.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191972
dc.description.abstract<span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 11.5pt;" lang="FA">هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش سیستم‌های مغزی فعال‏سازی/ بازداری رفتاری و اشتیاق عاطفی، شناختی و رفتاری یادگیری در پیش بینی فرسودگی تحصیلی می‌باشد. پژوهش حاضرتوصیفی- همبستگی است. جامعه‌ی آماری شامل کلیه‌ی دانش­آموزان ناحیه یک شهر اراک است که 300 نفر از آنها به‌صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده‌های پژوهش با استفاده از مقیاس سیستم‌های مغزی فعال‏سازی/ بازداری رفتاری، مقیاس اشتیاق دانش­آموزان و پرسشنامه فرسودگی تحصیلی جمع آوری شده و با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره و نرم افزار </span><span style="font-size: 11.5pt; mso-bidi-font-family: 'B Zar';" dir="LTR"><span style="font-family: Times New Roman;">SPSS-22</span></span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 11.5pt;" lang="FA"> تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین سیستم مغزی فعال­ساز رفتاری، اشتیاق عاطفی، اشتیاق شناختی و اشتیاق رفتاری با فرسودگی تحصیلی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. همچنین بین سیستم مغزی بازداری رفتاری با فرسودگی تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین </span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 11.5pt; mso-ascii-font-family: 'B Nazanin'; mso-hansi-font-family: 'B Nazanin';" lang="FA">اشتیاق عاطفی، سیستم مغزی فعال­ساز </span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 11.5pt;" lang="FA">رفتاری و سیستم مغزی بازداری رفتاری قابلیت پیش بینی فرسودگی تحصیلی را دارد. با توجه به یافته‌های پژوهش می‌توان نتیجه گرفت که سیستم‌های مغزی فعال‏ساز/ بازداری رفتاری و اشتیاق عاطفی، شناختی و رفتاری یادگیری در بروز فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان نقش مهمی دارد. در واقع، سیستم بازداری/ فعالساز هم به صورت مستقیم و به واسطه چگونگی و میزان اشتیاق تحصیلی با میزان فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان در ارتباط قرار بگیرد.</span>fa_IR
dc.format.extent275
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2015.353
dc.subjectسیستم‌های فعال‏سازی/ بازداریfa_IR
dc.subjectاشتیاق عاطفیfa_IR
dc.subjectاشتیاق شناختیfa_IR
dc.subjectاشتیاق رفتاریfa_IR
dc.subjectفرسودگی تحصیلیfa_IR
dc.titleنقش سیستم های فعال ساز/ بازداری رفتاری و اشتیاق عاطفی، شناختی و رفتاری در پیش بینی فرسودگی تحصیلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراکfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue3
dc.citation.spage7
dc.citation.epage22


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد