نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهدی زاده, زهراfa_IR
dc.contributor.authorابوالقاسمی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorرستم اوغلی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:05:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:05:31Z
dc.date.available1399-07-09T01:05:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:05:31Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2013-06-09en_US
dc.date.submitted1392-03-19fa_IR
dc.identifier.citationمهدی زاده, زهرا, ابوالقاسمی, عباس, رستم اوغلی, زهرا. (1393). نقش پردازش اطلاعات و سبک‌های اسناد در پیش بینی کیفیت زندگی دانش‌آموزان دارای بدشکلی بدن. روان شناسی مدرسه, 3(4), 111-127.fa_IR
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_271.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191931
dc.description.abstractهدف این پژوهش، تعیین نقش پردازش اطلاعات و سبک­های اسناد در پیش­بینی کیفیت زندگی دانش­آموزان دارای بدشکلی بدن است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش­آموزان دختر دبیرستانی شهر اردبیل می‌باشد. نمونه پژوهش 105 دانش‌آموز دختر دارای نشانه­های بدشکلی بدن است که از میان دانش‌آموزان دختر دبیرستانی شناسایی و  انتخاب شدند. برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه تصوریر بدن، مقیاس پردازش اطلاعات، پرسشنامه سبک اسناد و پرسشنامه کیفیت زندگی استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که پردازش اطلاعات، سبک­های اسنادی درونی- بیرونی­مثبت، پایدار-ناپایدار­مثبت، پایدار- ناپایدار­منفی، سبک­های اسنادی درونی- بیرونی­منفی، کلی- جزیی­منفی و کلی-جزیی ­مثبت با کیفیت زندگی رابطه معناداری دارند(05/0<em>P</em><). نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه  نشان داد که پردازش اطلاعات و سبک­های اسناد 3/20­درصد از واریانس کیفیت زندگی دانش‌آموزان دارای نشانه‌های بدشکلی بدن را به‌طور معناداری تبیین می­کند. این یافته‌ها بیان می‌کند که نحوه پردازش اطلاعات و سبک­های اسنادی در کیفیت زندگی دانش­آموزان دارای بدشکلی بدن نقش مهمی‌دارند.<br />fa_IR
dc.format.extent290
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.subjectواژه‏های کلیدی: پردازش اطلاعاتfa_IR
dc.subjectسبک­های اسنادfa_IR
dc.subjectکیفیت زندگیfa_IR
dc.subjectبدشکلی بدنfa_IR
dc.titleنقش پردازش اطلاعات و سبک‌های اسناد در پیش بینی کیفیت زندگی دانش‌آموزان دارای بدشکلی بدنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، اداره کل کمیته ی امداد امام خمینی(ره) استان اردبیلfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage111
dc.citation.epage127


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد