نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصالح صدق پور, بهرامfa_IR
dc.contributor.authorعظیمی, سید نصرتfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:05:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:05:30Z
dc.date.available1399-07-09T01:05:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:05:30Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2013-06-09en_US
dc.date.submitted1392-03-19fa_IR
dc.identifier.citationصالح صدق پور, بهرام, عظیمی, سید نصرت. (1393). مدل‌یابی ساختاری رابطه خود-تنظیمی و هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی ریاضی با میانجیگری خودکارآمدی. روان شناسی مدرسه, 3(4), 73-91.fa_IR
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_269.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191929
dc.description.abstractاین پژوهش باهدف مدل‌یابی رابطه ساختاری هوش هیجانی با میانجیگری خودتنظیمی، خودکارآمدی بر پیشرفت تحصیلی ریاضی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش دانش‌آموزان سال سوم تجربی در سال تحصیلی 1391-1390 ناحیه 1و 2شهر اردبیل بوده است. پژوهش به روش توصیفی- همبستگی انجام شده است. حجم نمونه شامل400 نفرکه از این تعداد264 نفر دختر و136 نفر پسر، که به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبی انتخاب شدند. ابزارهای سنجش عبارت بود از مقیاس ارزیابی هوش هیجانی، مقیاس ارزیابی خودتنظیمی، مقیاس ارزیابی خودکارآمدی و آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی. داد­ه­ها با استفاده از تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند. نتایج تحلیل مسیر نشان داد:1- بین خودتنظیمی یادگیری دانش‌آموزان و پیشرفت ریاضی رابطه مثبت، مستقیم وجود داشت. 2- بین هوش هیجانی دانش‌آموزان و پیشرفت ریاضی رابطه مثبت، مستقیم وجود داشت. 3- بین هوش هیجانی و خودتنظیمی یادگیری دانش‌آموزان رابطه مثبت، مستقیم وجود داشت. 4- بین هوش هیجانی و رفتارخودکارآمدی دانش‌آموزان رابطه به صورت مثبت، مستقیم و غیرمستقیم وجود داشت. در مجموع متغیر مستقل خود تنظیمی27 درصد واریانس متغیر وابسته پیشرفت ریاضی را پیش‌بینی و تبیین نمود. همچنین متغیر مستقل هوش هیجانی به میزان 2/18 واریانس متغیر وابسته پیشرفت ریاضی را تبیین و پیش‌بینی نمود.fa_IR
dc.format.extent336
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectخودتنظیمیfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلی ریاضیfa_IR
dc.titleمدل‌یابی ساختاری رابطه خود-تنظیمی و هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی ریاضی با میانجیگری خودکارآمدیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار روانشناسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage73
dc.citation.epage91


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد