اثر بازآموزی اسنادی بر باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر دبیرستانی دارای تجدیدی
(ندگان)پدیدآور
طباطبایی, سید موسیآلبویه, گوهرجهان, الههسادات طباطبایی, خدیجهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
به منظور بررسی اثر مداخله بازآموزی اسنادی بر باورهای انگیزشی و پیشرفت تحصیلی تعداد 28– دانشآموز دختر پایه ی اول دبیرستان شهر سمنان، که حداقل در یک درس در سال تحصیلی 13901391 تجدید شده بودند، به شیوه ی تصادفی ساده انتحاب شدند و با انتساب تصادفی در یکی از گروههایآزمایشی یا کنترل قرار گرفتند. طرح پژوهشی از نوع آزمایشی بود که آزمودنیها قبل از شروع مداخله وپس از پایان آزمایش به سؤالات پرسش نامه باورهای هوشی پاسخ دادند. میانگین نمرات دروس تجدیدیآزمودنیها در قبل و پس از مداخله به عنوان نمرات پیشآزمون و پسآزمون پیشرفت تحصیلی در نظرگرفته شد. تحلیل آماری نشان داد میانگین پیشرفت تحصیلی، باورهای هوشی افزایشی و باورهای تلاشآزمودنیهای گروه آزمایشی به گونهای معنی دار بالاتر از میانگین پیشرفت تحصیلی، باورهای هوشیافزایشی و باورهای تلاش آزمودنیهای گروه کنترل بود. در مورد باورهای هوشی ذاتی بین دو گروهآزمایشی و کنترل تفاوت معنی داری مشاهده نشد.
کلید واژگان
اسنادهای علیبازآموزی اسنادی
درماندگی آموخته شده
باورهای هوشی ذاتی
باورهای هوشی افزایشی
افت تحصیلی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-05-221393-03-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نوردانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی سمنان
دانشجوی کارشناسی پرستاری و عضو باشگاه پژوهشگران جوان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
دانشجوی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه سمنان




