مقایسه ی سبک های فرزند پروری و اختلالات خوردن در دانشآموزان تیز- هوش و عادی
(ندگان)پدیدآور
نریمانی, محمدپوراسمعلی, اصغرعندلیب کورایم, مرتضینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، مقایسه ی سبک های فرزندپروری و اختلالات خوردن در میان دان شآموزانعادی و تیزهوش بود. طرح پژوهش، از نوع علّی- مقایسه ای (پس رویدادی) است. جامعه ی آماری1391- پژوهش شامل: کلیه ی دانش آموزان دور هی راهنمایی شهر اردبیل است که در سال تحصیلی 92مشغول به تحصیل بودند. نمونهی آماری مشتمل بر 104 دانش آموز عادی که با استفاده از نمونه گیریخوشهای چند مرحلهای و 104 دانش آموز تیزهوش بودند که به شیوه ی همتاسازی انتخاب شدند. برایجمع آوری اطلاعات از پرسش نامه ی سبکهای تربیتی (فرزند پروری) بامریند و پرسش نامه عادات خوردنکوکر و راجر استفاده شد. پس از جم عآوری اطلاعات، دادههای به دست آمده از پرسش نامه ها با استفادهنشان داد که (MANOVA) تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره ،SPSS از نرم افزاربین دانش آموزان عادی و تیزهوش در زیر مؤلفه های عادات خوردن، تفاوت معنی داری وجود ندارد و درزیرمؤلفه های سبک های فرزندپروری، تفاوت گرو ههای مورد مطالعه (دانش آموزان تیزهوش و عادی) درمعنی دار است و در سایر زیرمؤلفه ها Pتفاوت معنی داری یافت نشد.
کلید واژگان
شیوه های تربیتیاختلالات خوردن
تیزهوشی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2013-06-221392-04-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
استاد گروه روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلیدانشجوی دکتری روانشناسی عمومی، دانشگاه محقق اردبیلی
دانشجوی دکتری روانشناسی عمومی، دانشگاه تبریز




