نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحاجلو, نادرfa_IR
dc.contributor.authorصبحی قراملکی, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorبهرامی رضاقی, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:05:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:05:24Z
dc.date.available1399-07-09T01:05:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:05:24Z
dc.date.issued2013-06-22en_US
dc.date.issued1392-04-01fa_IR
dc.date.submitted2012-09-22en_US
dc.date.submitted1391-07-01fa_IR
dc.identifier.citationحاجلو, نادر, صبحی قراملکی, ناصر, بهرامی رضاقی, حسین. (1392). پیشایندهای روان شناختی تعهد سازمانی. روان شناسی مدرسه, 2(2), 58-74. doi: d-2-2-92-4-4fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/d-2-2-92-4-4
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_63.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191893
dc.description.abstractهدف این پژوهش، عبارت بود از: بررسی پیش بینی پذیری تعهد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش از<br />روی ویژگی های شخصیتی، عزت نفس و کیفیت زندگی. جامعه ی آماری پژوهش شامل: کلیه ی کارکنان<br />سازمان آموزش و پرورش استان قم بود. از این جامعه، نمونه ای با حجم 141 نفر به صورت تصادفی<br />طبقه ای (بر حسب نوع استخدام) انتخاب شد. روش این تحقیق، توصیفی- همبستگی بود و برای<br />کیفیت ،(ESQ) عزت نفس آیزنک ،(EPQ) جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه های شخصیتی آیزنک<br />استفاده شد. داده های به دست آمده به کمک ضریب همبستگی (OCQ) و تعهد سازمانی SF- زندگی 36<br />پیرسون و رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج، رابطه ی معنی داری بین عزت نفس و<br />کیفیت زندگی و تعهد ،(P <0/ برون گرایی- درون گرایی و تعهد سازمانی ( 01 ،(P <0/ تعهد سازمانی ( 01<br />بین ؛(P <0/ نشان داد. هم چنین بین برون گرایی- درون گرایی و عزت نفس ( 01 (P <0/ سازمانی ( 05<br />(P <0/ و بین کیفیت زندگی و عزت نفس ( 01 (P <0/ برون گرایی- درون گرایی و کیفیت زندگی ( 05<br />رابطه معناداری پیدا شد. سه بعد انرژی، سلامت روانی و عملکرد اجتماعی از ابعاد هشت گانه کیفیت<br />بر اساس نتایج این تحقیق .(Ps<0/ زندگی نیز به خوبی توانستند تعهد سازمانی را پیش بینی کنند ( 05<br />پیشنهاد میشود سازمان ها به منظور در خدمت گرفتن نیروهای متعهد و کارا، قبل از استخدام از آن ها<br />آزمون های شخصیتی، عزت نفس و کیفیت زندگی بگیرند.fa_IR
dc.format.extent216
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/d-2-2-92-4-4
dc.subjectتعهد سازمانیfa_IR
dc.subjectعزت نفسfa_IR
dc.subjectکیفیت زندگیfa_IR
dc.subjectویژگی های شخصیتیfa_IR
dc.titleپیشایندهای روان شناختی تعهد سازمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسیfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue2
dc.citation.spage58
dc.citation.epage74
nlai.contributor.orcid0000-0002-2935-7455


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد