| dc.contributor.author | حاجلو, نادر | fa_IR |
| dc.contributor.author | صبحی قراملکی, ناصر | fa_IR |
| dc.contributor.author | بهرامی رضاقی, حسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:05:24Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:05:24Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:05:24Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:05:24Z | |
| dc.date.issued | 2013-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-09-22 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-07-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حاجلو, نادر, صبحی قراملکی, ناصر, بهرامی رضاقی, حسین. (1392). پیشایندهای روان شناختی تعهد سازمانی. روان شناسی مدرسه, 2(2), 58-74. doi: d-2-2-92-4-4 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/d-2-2-92-4-4 | |
| dc.identifier.uri | http://jsp.uma.ac.ir/article_63.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191893 | |
| dc.description.abstract | هدف این پژوهش، عبارت بود از: بررسی پیش بینی پذیری تعهد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش از<br />روی ویژگی های شخصیتی، عزت نفس و کیفیت زندگی. جامعه ی آماری پژوهش شامل: کلیه ی کارکنان<br />سازمان آموزش و پرورش استان قم بود. از این جامعه، نمونه ای با حجم 141 نفر به صورت تصادفی<br />طبقه ای (بر حسب نوع استخدام) انتخاب شد. روش این تحقیق، توصیفی- همبستگی بود و برای<br />کیفیت ،(ESQ) عزت نفس آیزنک ،(EPQ) جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه های شخصیتی آیزنک<br />استفاده شد. داده های به دست آمده به کمک ضریب همبستگی (OCQ) و تعهد سازمانی SF- زندگی 36<br />پیرسون و رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج، رابطه ی معنی داری بین عزت نفس و<br />کیفیت زندگی و تعهد ،(P <0/ برون گرایی- درون گرایی و تعهد سازمانی ( 01 ،(P <0/ تعهد سازمانی ( 01<br />بین ؛(P <0/ نشان داد. هم چنین بین برون گرایی- درون گرایی و عزت نفس ( 01 (P <0/ سازمانی ( 05<br />(P <0/ و بین کیفیت زندگی و عزت نفس ( 01 (P <0/ برون گرایی- درون گرایی و کیفیت زندگی ( 05<br />رابطه معناداری پیدا شد. سه بعد انرژی، سلامت روانی و عملکرد اجتماعی از ابعاد هشت گانه کیفیت<br />بر اساس نتایج این تحقیق .(Ps<0/ زندگی نیز به خوبی توانستند تعهد سازمانی را پیش بینی کنند ( 05<br />پیشنهاد میشود سازمان ها به منظور در خدمت گرفتن نیروهای متعهد و کارا، قبل از استخدام از آن ها<br />آزمون های شخصیتی، عزت نفس و کیفیت زندگی بگیرند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 216 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US |
| dc.relation.ispartof | روان شناسی مدرسه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of School Psychology | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/d-2-2-92-4-4 | |
| dc.subject | تعهد سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | عزت نفس | fa_IR |
| dc.subject | کیفیت زندگی | fa_IR |
| dc.subject | ویژگی های شخصیتی | fa_IR |
| dc.title | پیشایندهای روان شناختی تعهد سازمانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 58 | |
| dc.citation.epage | 74 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-2935-7455 | |