بررسی ارتباط چندگانه ی ویژگی های شخصیتی و سبک های یادگیری دانش آموزان
(ندگان)پدیدآور
نصری, صادقخورشید, علیرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این تحقیق، بررسی رابطه ی ویژگی های شخصیتی و سب کهای یادگیری دانش آموزان، و جامعه ی89 بود که از - آماری آن شامل دانش آموزان مقطع متوسطه ی نظری شهرستان بیجار در سال تحصیلی 90میان آنان، تعداد 315 نفر (شامل 150 دختر و 165 پسر) به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحل هایانتخاب شدند. متغیر پی شبینی کننده، ویژگی های شخصیتی و متغیر ملاک، سبک های یادگیریدانش آموزان بود. برای جمع آوری داده ها از روش تحقیق توصیفی- همبستگی استفاده شد. برایجمع آوری اطلاعات از دو آزمون استفاده شد: آزمون پنج عامل بزرگ شخصیت نئو و سیاهه یادگیریگروه های مستقل t کلب. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از رگرسیون لوجستیک، آزمون خی دو و آزموناستفاده شده است. نتایج نشان دادکه ویژگی شخصیتی برون گرایی با سبک یادگیری همگرا همبستگیمنفی دارد. همچنین ویژگی شخصیتی موافق بودن، با سبک یادگیری واگرا همبستگی معن یدار و منفیدارد. ویژگی شخصیتی با وجدان بودن با متغیر پایه تحصیلی رابطه معنادار و مثبت دارد.
کلید واژگان
برون گراییروان رنجور خویی
گشودگی به تجربه
موافق بودن
با وجدان بودن
سبک های یادگیری
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
استادیار روانشناسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییکارشناس ارشد روانشناسی تربیتی




