بررسی رضایتمندی گردشگران ورزشی استان آذربایجان شرقی و ارتباط آن با مشکلات گردشگری ورزشی (مطالعه موردی: تماشاگران بازی فوتبال دو تیم تراکتورسازی و سایپا)
(ندگان)پدیدآور
جعفری, سلمانمحمدی, علیخدایاری, عباسنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده هدف: امروزه در فضای رقابتی صنعت توریسم، شناسایی متغیرهایی که بر رضایتمندی گردشگران تأثیرگذارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین هدف از اجرای این تحقیق بررسی رضایتمندی گردشگران ورزشی استان آذربایجانشرقی و ارتباط آن با مشکلات گردشگری ورزشی بود. روششناسی: تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش در بخش رضایتمندی گردشگران ورزشی را کلیه تماشاگران بازی فوتبال بین دو تیم تراکتورسازی و سایپا (40000 نفر) و در بخش مشکلات گردشگری ورزشی را اساتید تربیت بدنی دانشگاههای استان،کارشناسان ادارههای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راهنمایان تورهای گردشگری، کارشناسان تربیتبدنی ادارههای تربیتبدنی و آموزش و پرورش استان (137 نفر) تشکیل داده بودند. نمونه تحقیق در بخش مشکلات گردشگری ورزشی، از روش سرشماری استفاده شد، اما در بخش رضایتمندی گردشگران ورزشی 510 نفر به صورت نمونه در دسترس انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای بنسبردی (1393) و محمدی (1388) استفاده گردید. برای تحلیل دادهها نیز از ضریب همبستگی پیرسون و فریدمن استفاده شد. یافتهها: بین رضایتمندی گردشگران ورزشی و مشکلات گردشگری ورزشی همبستگی منفی و معناداری وجود دارد. همچنین بین اولویتبندی مشکلات گردشگران ورزشی و رضایمندی گردشگران ورزشی تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجهگیری: به منظور کسب رضایتمندی گردشگران ورزشی، توجه بیشتری باید به مشکلات گردشگری ورزشی شود.
کلید واژگان
واژههای کلیدی: استادیومتماشاگران فوتبال
رضایتمندی گردشگران
گردشگری ورزشی
مشکلات گردشگری
مدیریت ورزشی
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
دبیر تربیت بدنی و مسئول تربیت بدنی دانشکده فنی کشاورزی مراغهدبیر تربیت بدنی و مدرس دانشکده فنی کشاورزی مراغه
هیئت علمی دانشگاه آزاد کرج
شاپا
5397-20082538-4309




