نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری, سلمانfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, علیfa_IR
dc.contributor.authorخدایاری, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:05:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:05:04Z
dc.date.available1399-07-09T01:05:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:05:04Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted1970-01-01en_US
dc.date.submitted1348-10-11fa_IR
dc.identifier.citationجعفری, سلمان, محمدی, علی, خدایاری, عباس. (1397). بررسی رضایتمندی گردشگران ورزشی استان آذربایجان شرقی و ارتباط آن با مشکلات گردشگری ورزشی (مطالعه موردی: تماشاگران بازی فوتبال دو تیم تراکتورسازی و سایپا). پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 14(27), 141-154. doi: 10.22080/jsmb.2018.7997.2093fa_IR
dc.identifier.issn5397-2008
dc.identifier.issn2538-4309
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2018.7997.2093
dc.identifier.urihttp://msb.journals.umz.ac.ir/article_1957.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191772
dc.description.abstractچکیده<br /> هدف: امروزه در فضای رقابتی صنعت توریسم، شناسایی متغیرهایی که بر رضایتمندی گردشگران تأثیرگذارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین هدف از اجرای این تحقیق بررسی رضایتمندی گردشگران ورزشی استان آذربایجانشرقی و ارتباط آن با مشکلات گردشگری ورزشی بود.<br /> روش‌شناسی: تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش در بخش رضایتمندی گردشگران ورزشی را کلیه تماشاگران بازی فوتبال بین دو تیم تراکتورسازی و سایپا (40000 نفر) و در بخش مشکلات گردشگری ورزشی را اساتید تربیت بدنی دانشگاه‌های استان،کارشناسان اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راهنمایان تورهای گردشگری، کارشناسان تربیت‌بدنی اداره‌های تربیت‌بدنی و آموزش و پرورش استان (137 نفر) تشکیل داده بودند. نمونه تحقیق در بخش مشکلات گردشگری ورزشی، از روش سرشماری استفاده شد، اما در بخش رضایتمندی گردشگران ورزشی 510 نفر به صورت نمونه در دسترس انتخاب شدند. برای گرد‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های‌ بنسبردی (1393) و محمدی (1388) استفاده گردید. برای تحلیل داده‌ها نیز از ضریب همبستگی پیرسون و فریدمن استفاده شد.<br /> یافته‌ها: بین رضایتمندی گردشگران ورزشی و مشکلات گردشگری ورزشی همبستگی منفی و معناداری وجود دارد. همچنین بین اولویت‌بندی مشکلات گردشگران ورزشی و رضایمندی گردشگران ورزشی تفاوت معناداری وجود دارد.<br /> نتیجه‌گیری: به منظور کسب رضایتمندی گردشگران ورزشی، توجه بیشتری باید به مشکلات گردشگری ورزشی شود.fa_IR
dc.format.extent848
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Management and Motor Behavioren_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2018.7997.2093
dc.subjectواژه‌های کلیدی: استادیومfa_IR
dc.subjectتماشاگران فوتبالfa_IR
dc.subjectرضایتمندی گردشگرانfa_IR
dc.subjectگردشگری ورزشیfa_IR
dc.subjectمشکلات گردشگریfa_IR
dc.subjectمدیریت ورزشیfa_IR
dc.titleبررسی رضایتمندی گردشگران ورزشی استان آذربایجان شرقی و ارتباط آن با مشکلات گردشگری ورزشی (مطالعه موردی: تماشاگران بازی فوتبال دو تیم تراکتورسازی و سایپا)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدبیر تربیت بدنی و مسئول تربیت بدنی دانشکده فنی کشاورزی مراغهfa_IR
dc.contributor.departmentدبیر تربیت بدنی و مدرس دانشکده فنی کشاورزی مراغهfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه آزاد کرجfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue27
dc.citation.spage141
dc.citation.epage154


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد