• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 13, شماره 26
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 13, شماره 26
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بازاریابی ورزشی: تبیین نقش عوامل اجتماعی در پذیرش ورزش جدید (مورد مطالعه: ورزش جدید پینت‌بال)

    (ندگان)پدیدآور
    شیرخدایی, میثمفرزان, فرزامعالم طلب پشتیری, سیده سعیده
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    601.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و هدف: با ایجاد رشته‌های ورزشی جدید، اهمیت پذیرش آنها مورد توجه قرار می‌گیرد. هدف این مقاله بررسی نقش عوامل اجتماعی در پذیرش رشته‌ ورزشی جدید پینت‌بال در میان بانوان است. عوامل اجتماعی در این مقاله شامل رسانه‌های جمعی، خانواده و همسالان می‌باشند. روش شناسی: جامعه مورد مطالعه‌ی این پژوهش، 5195 نفر از دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه مازندران می‌باشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، 358 نفر محاسبه شد ولی تعداد نمونه‌ی بیشتر به میزان 390 نفر از دانشجویان مورد تحلیل قرار گرفته‌‌اند. داده‌ها از طریق پرسشنامه پذیرش رشته‌ ورزشی جدید پینت‌بال جمع‌آوری و برای تحلیل توصیفی و استنباطی داده‌ها، به ترتیب از نرم افزارهای SPSS 21 و Smart PLS استفاده شد.یافته‌ها: بر اساس نتایج پژوهش، مهم‌ترین عوامل مؤثر بر پذیرش رشته ورزشی جدید پینت‌بال در میان بانوان خانواده و گروه همسالان می‌باشند و تأثیر رسانه‌های جمعی بر پذیرش این رشته ورزشی در میان بانوان رد شد.نتیجه ‌گیری: با توجه به تأثیر خانواده و همسالان بر پذیرش رشته‌ ورزشی پینت‌بال، برای بهبود پذیرش یک رشته‌ ورزشی جدید مانند پینت‌بال باید روی این عوامل تمرکز کرد و چون رسانه‌های جمعی در پذیرش این رشته ورزشی مؤثر نیست، پیشنهاد می‌شود در بخش رسانه‌ای باید به موضوع پذیرش رشته‌‌های ورزشی جدید مانند پینت‌بال توجه بیشتری شود.
    کلید واژگان
    پذیرش رشته‌ ورزشی جدید
    پینت‌بال
    خانواده
    همسالان
    رسانه‌های جمعی
    مدیریت بازاریابی ورزشی

    شماره نشریه
    26
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشگاه مازندران
    دانشیار دانشگاه مازندران
    دانش آموخته ی دانشگاه مازندران

    شاپا
    5397-2008
    2538-4309
    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2017.1830
    http://msb.journals.umz.ac.ir/article_1830.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191742

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب