نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیرخدایی, میثمfa_IR
dc.contributor.authorفرزان, فرزامfa_IR
dc.contributor.authorعالم طلب پشتیری, سیده سعیدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:04:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:04:58Z
dc.date.available1399-07-09T01:04:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:04:58Z
dc.date.issued2017-11-22en_US
dc.date.issued1396-09-01fa_IR
dc.date.submitted1970-01-01en_US
dc.date.submitted1348-10-11fa_IR
dc.identifier.citationشیرخدایی, میثم, فرزان, فرزام, عالم طلب پشتیری, سیده سعیده. (1396). بازاریابی ورزشی: تبیین نقش عوامل اجتماعی در پذیرش ورزش جدید (مورد مطالعه: ورزش جدید پینت‌بال). پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 13(26), 15-26. doi: 10.22080/jsmb.2017.1830fa_IR
dc.identifier.issn5397-2008
dc.identifier.issn2538-4309
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2017.1830
dc.identifier.urihttp://msb.journals.umz.ac.ir/article_1830.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191742
dc.description.abstract<br /> <br /> <br /> <br /> مقدمه و هدف: با ایجاد رشته‌های ورزشی جدید، اهمیت پذیرش آنها مورد توجه قرار می‌گیرد. هدف این مقاله بررسی نقش عوامل اجتماعی در پذیرش رشته‌ ورزشی جدید پینت‌بال در میان بانوان است. عوامل اجتماعی در این مقاله شامل رسانه‌های جمعی، خانواده و همسالان می‌باشند. <br />روش شناسی: جامعه مورد مطالعه‌ی این پژوهش، 5195 نفر از دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه مازندران می‌باشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، 358 نفر محاسبه شد ولی تعداد نمونه‌ی بیشتر به میزان 390 نفر از دانشجویان مورد تحلیل قرار گرفته‌‌اند. داده‌ها از طریق پرسشنامه پذیرش رشته‌ ورزشی جدید پینت‌بال جمع‌آوری و برای تحلیل توصیفی و استنباطی داده‌ها، به ترتیب از نرم افزارهای SPSS 21 و Smart PLS استفاده شد.<br />یافته‌ها: بر اساس نتایج پژوهش، مهم‌ترین عوامل مؤثر بر پذیرش رشته ورزشی جدید پینت‌بال در میان بانوان خانواده و گروه همسالان می‌باشند و تأثیر رسانه‌های جمعی بر پذیرش این رشته ورزشی در میان بانوان رد شد.<br />نتیجه ‌گیری: با توجه به تأثیر خانواده و همسالان بر پذیرش رشته‌ ورزشی پینت‌بال، برای بهبود پذیرش یک رشته‌ ورزشی جدید مانند پینت‌بال باید روی این عوامل تمرکز کرد و چون رسانه‌های جمعی در پذیرش این رشته ورزشی مؤثر نیست، پیشنهاد می‌شود در بخش رسانه‌ای باید به موضوع پذیرش رشته‌‌های ورزشی جدید مانند پینت‌بال توجه بیشتری شود.fa_IR
dc.format.extent601
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Management and Motor Behavioren_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2017.1830
dc.subjectپذیرش رشته‌ ورزشی جدیدfa_IR
dc.subjectپینت‌بالfa_IR
dc.subjectخانوادهfa_IR
dc.subjectهمسالانfa_IR
dc.subjectرسانه‌های جمعیfa_IR
dc.subjectمدیریت بازاریابی ورزشیfa_IR
dc.titleبازاریابی ورزشی: تبیین نقش عوامل اجتماعی در پذیرش ورزش جدید (مورد مطالعه: ورزش جدید پینت‌بال)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته ی دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue26
dc.citation.spage15
dc.citation.epage26
nlai.contributor.orcid0000-0002-5349-3246


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد