اعتیاد به شبکههای اجتماعی موبایلی و عملکرد تحصیلی: (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه شیراز)
(ندگان)پدیدآور
اکبری, الهامشکوهی, شاهیناکبری گلزار, مهدینوع مدرک
Textعلمی وپزوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این مطالعه بررسی تأثیر میزان اعتیاد به شبکههای اجتماعی موبایلی بر عملکرد تحصیلی و میزان مطالعه دانشجویان (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه شیراز) میباشد. این پژوهش از لحاظ روش جز تحقیقات توصیفی- پیمایشی  است و از پرسشنامه در جهت گرد آوری اطلاعات استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش دانشجویان دانشگاه شیراز میباشند که نزدیک به20000 نفر را تشکیل میدهند که از میان آنها  تعداد 445 نفر به روش نمونهگیری تصادفی با استفاده از فرمول کوکران با سطح اطمینان 95 درصد انتخاب شدند که نیمی از آنها خانمها  و نیم دیگر آقایان تشکیل داده برای تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده ابتدا در سطح توصیفی با استفاده از شاخصهای آماری به توصیف و تلخیص ویژگیهای جمعیتشناختی افراد نمونه و در آمار تحلیلی به منظور بررسی اثرات میان متغیرهای تحقیق و بررسی فرضیههای تحقیق، مدل معادلات ساختاری به وسیله نرمافزار spss مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد که بین میزان اعتیاد به شبکههای اجتماعی موبایلی بر عملکرد تحصیلی و میزان مطالعه دانشجویان دانشگاه شیراز رابطه معناداری وجود دارد.  
کلید واژگان
اعتیاداینترنت
شبکه اجتماعی موبایلی
تحصیلات
مطالعه موردی
دانشجویان دانشگاه شیراز
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
تربیت مدرسدانشجوی کارشناسی ارشد، گروه علوم اجتماعی، دانشگاه شاهد
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه علوم اجتماعی، دانشگاه شاهد




