نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاکبری, الهامfa_IR
dc.contributor.authorشکوهی, شاهینfa_IR
dc.contributor.authorاکبری گلزار, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:02:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:02:04Z
dc.date.available1399-07-09T01:02:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:02:04Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-09-29en_US
dc.date.submitted1396-07-07fa_IR
dc.identifier.citationاکبری, الهام, شکوهی, شاهین, اکبری گلزار, مهدی. (1397). اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی موبایلی و عملکرد تحصیلی: (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه شیراز). مطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی سابق), 25(2), 585-609. doi: 10.22059/jsr.2018.71083fa_IR
dc.identifier.issn1010-2809
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jsr.2018.71083
dc.identifier.urihttps://jsr.ut.ac.ir/article_71083.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190730
dc.description.abstractهدف از انجام این مطالعه بررسی تأثیر میزان اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی موبایلی بر عملکرد تحصیلی و میزان مطالعه دانشجویان (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه شیراز) می‌باشد. این پژوهش از لحاظ روش جز تحقیقات توصیفی- پیمایشی  است و از پرسشنامه در جهت گرد آوری اطلاعات استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش دانشجویان دانشگاه شیراز می‌باشند که نزدیک به20000 نفر را تشکیل می‌دهند که از میان آن‌ها  تعداد 445 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی با استفاده از فرمول کوکران با سطح اطمینان 95 درصد انتخاب شدند که نیمی از آن‌ها خانم‌ها  و نیم دیگر آقایان تشکیل داده برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده ابتدا در سطح توصیفی با استفاده از شاخص‌های آماری به توصیف و تلخیص ویژگی‌های جمعیت‌شناختی افراد نمونه و در آمار تحلیلی به منظور بررسی اثرات میان متغیرهای تحقیق و بررسی فرضیه‌های تحقیق، مدل معادلات ساختاری به وسیله نرم‌افزار spss مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد که بین میزان اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی موبایلی بر عملکرد تحصیلی و میزان مطالعه دانشجویان دانشگاه شیراز رابطه معناداری وجود دارد.<br /> <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent714
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی سابق)fa_IR
dc.relation.ispartofSociological Reviewen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jsr.2018.71083
dc.subjectاعتیادfa_IR
dc.subjectاینترنتfa_IR
dc.subjectشبکه اجتماعی موبایلیfa_IR
dc.subjectتحصیلاتfa_IR
dc.subjectمطالعه موردیfa_IR
dc.subjectدانشجویان دانشگاه شیرازfa_IR
dc.titleاعتیاد به شبکه‌های اجتماعی موبایلی و عملکرد تحصیلی: (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه شیراز)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی وپزوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentتربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، گروه علوم اجتماعی، دانشگاه شاهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، گروه علوم اجتماعی، دانشگاه شاهدfa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue2
dc.citation.spage585
dc.citation.epage609
nlai.contributor.orcid0000-0002-6571-3947


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد