نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبدلی, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorباقری, محسنfa_IR
dc.contributor.authorموسوی پور, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:01:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:01:18Z
dc.date.available1399-07-09T01:01:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:01:18Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-04en_US
dc.date.submitted1396-03-14fa_IR
dc.identifier.citationعبدلی, سمیه, باقری, محسن, موسوی پور, سعید. (1398). تأثیر آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج‌وار بر یادگیری و یادداری دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 16(62), 162-172. doi: 10.30486/jsre.2019.551442.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30486/jsre.2019.551442.
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_668051.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190476
dc.description.abstractهدف از اجرای این پژوهش بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج‌وار بر یادگیری و یادداری دانشجویان بود. جامعه آماری این پژوهش شامل 170 دانشجویان رشته علوم تربیتی-گرایش تکنولوژی آموزشی دانشگاه اراک و نمونه تحقیق دانشجویانی بودند که درس آموزش مبتنی بر سیستم‌ها را انتخاب کرده بودند به‌منظور انتخاب نمونه از روش نمونه‌گیری در دسترس استفاده شد. تعداد حجم نمونه 30 نفر بود که به‌صورت تصادفی در دو کلاس 15 نفره جای گرفتند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش آزمون یادگیری و یادداری محقق ساخته بود، روایی محتوایی و صوری از طریق اساتید و متخصصین در حوزه علوم تربیتی مورد تأیید قرار گرفت. پایایی آن نیز با فرمول کودر-ریچاردسون 20، 54/0 به دست آمد. این آزمون‌ها با روش پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل برای هر دو گروه در شرایط یکسان اجرا شد. برای تحلیل داده‌ها نیز از روش تحلیل واریانس برای اندازه‌گیری‌های مکرر (Repeated measure ANOVA) استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد که روش آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی موج‌وار بر یادگیری و یادداری دانشجویان تأثیر معنادار داشته است (p<0/05).fa_IR
dc.format.extent545
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30486/jsre.2019.551442.
dc.subjectاصول اولیه آموزشfa_IR
dc.subjectراهبرد تکلیف‌محورfa_IR
dc.subjectمدل موج‌وارfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectیادداریfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج‌وار بر یادگیری و یادداری دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد گروه علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه اراک، اراک، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه اراک، اراک، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه اراک، اراک، ایران.fa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue62
dc.citation.spage162
dc.citation.epage172


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد