• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 16, شماره 62
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 16, شماره 62
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج‌وار بر یادگیری و یادداری دانشجویان

    (ندگان)پدیدآور
    عبدلی, سمیهباقری, محسنموسوی پور, سعید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    545.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از اجرای این پژوهش بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج‌وار بر یادگیری و یادداری دانشجویان بود. جامعه آماری این پژوهش شامل 170 دانشجویان رشته علوم تربیتی-گرایش تکنولوژی آموزشی دانشگاه اراک و نمونه تحقیق دانشجویانی بودند که درس آموزش مبتنی بر سیستم‌ها را انتخاب کرده بودند به‌منظور انتخاب نمونه از روش نمونه‌گیری در دسترس استفاده شد. تعداد حجم نمونه 30 نفر بود که به‌صورت تصادفی در دو کلاس 15 نفره جای گرفتند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش آزمون یادگیری و یادداری محقق ساخته بود، روایی محتوایی و صوری از طریق اساتید و متخصصین در حوزه علوم تربیتی مورد تأیید قرار گرفت. پایایی آن نیز با فرمول کودر-ریچاردسون 20، 54/0 به دست آمد. این آزمون‌ها با روش پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل برای هر دو گروه در شرایط یکسان اجرا شد. برای تحلیل داده‌ها نیز از روش تحلیل واریانس برای اندازه‌گیری‌های مکرر (Repeated measure ANOVA) استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد که روش آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی موج‌وار بر یادگیری و یادداری دانشجویان تأثیر معنادار داشته است (p
    کلید واژگان
    اصول اولیه آموزش
    راهبرد تکلیف‌محور
    مدل موج‌وار
    یادگیری
    یادداری

    شماره نشریه
    62
    تاریخ نشر
    2019-09-23
    1398-07-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد گروه علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه اراک، اراک، ایران
    استادیار گروه علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه اراک، اراک، ایران.
    دانشیار گروه علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه اراک، اراک، ایران.

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    https://dx.doi.org/10.30486/jsre.2019.551442.
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_668051.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190476

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب